• Anonym (Jo)

BORDE INTE VI FÅ VARA MED OCH BESTÄMMA DET OM DET SOM NU SKER I LANDET?

Jag håller med dig ts. Majoriteten av sveriges medborgare (svensk som invandrare och bakåt i generationerna på invandrare) är emot detta.

Folkomröstning borde vi ha!

• Anonym (Jo)
    Anonym (Jo) skrev 2015-10-08 16:44:47 följande:

Jag håller med dig ts. Majoriteten av sveriges medborgare (svensk som invandrare och bakåt i generationerna på invandrare) är emot detta.

Folkomröstning borde vi ha!

Nej inte borde ha utan SKA ha folkomröstning om detta vansinne.
  • Anonym (Jo)
    Dixie skrev 2015-10-07 21:46:47 följande:

Hur tänker du att det skulle fungera i praktiken? 

Att vi skulle ha olika omröstningar varje vecka, att alla medborgare skulle sätta sig in i alla detaljer och göra ett klokt och genomtänkt beslut i alla frågor?

Nu är jag ju inte övertygad om att alla politiker ens sätter sig in i alla detaljer, men att detta skulle överlämnas till varje medborgare känns inte som ett alternativ. 

När det uppstår akuta krissituationer som denna,så omvälvande för landets ekonomi och säkerhet så ska vi bannemig få rösta om det.

Samma som vi gjorde om EU inträde elelr ueron som egentligen inte var så omvälvande som denna kris.
  • Anonym (Jo)
    Anonym (anonym) skrev 2015-10-07 22:25:58 följande:

Valet var efter julhandeln December 2011 så då kan man ju faktiskt säga att vi haft en folkomröstning efter den händelsen.

Vilka länder har folkomröstningar om flyktinginvandring?

Är ett land med i EU så får man rätta sig efter vad EU beslutar i vissa frågor för man kan ju inte bara ta emot EU-bidrag som jordbruksstöd och pengar från diverse EU-fonder för projekt utan att dela på ansvaret för exempelvis flyktingar.

Det är nog en omröstning angående EU som ska efterfrågas och om vi vill ha fri rörlighet och om vi svenskar ska kunna röra oss fritt och arbeta i andra EU-länder eller om vi ska hålla oss hemma och kräva visum för de som kommer hit och då även själva söka visum om vi vill jobba i Frankrike. För det är väl ingen som tror att EU låter svenskar ha fri rörlighet om vi inte släpper in människor som flytt tull andra EU-länder.

Ja men ingen kunde förutspå detta elände, ingen av oss visste att en katastrofal massinvandring med öppna gränser skulle pågå i tre år. Detta förutspåg ingen innan valet. Hade vi haft en aning om hur det skulle bli tror jag nog rösterna varit annorlunda.

Vi borde helt riktigt ligga i nivå med Danmark, Norges och Finlands sunda invandringskvoter. Jo vi är ett lika litet lans som dessa länder, vi är inte Tyskland med 82 miljoner invånare.

Regeringer tänker belåna sig, alltså våra barn för detta vansinne. Vilket land på jorden gör något sådant mot sina egna invånare, utsätter oss för allt detta, all osäkerhet och granatatracker mm.
  • Anonym (Jo)

Jag röstar på första parti som inser vansinnet och går ut med att de ändrar på flera punkter angående invandringen. Så länge inget parti gör deta finns bara SD.

KD Ebba Busch Thor börjar nu inse vansinnet, men det krävs mer ändå för att jag ska rösta på kristdemokraterna, hoppas kunna göra det om de stramar åt ytterligare! Välkomnar detta :www.expressen.se/nyheter/ebba-busch-thor-det-ar-nu-atgarder-kravs/

• Anonym (Jo)
    Anonym (anonym) skrev 2015-10-10 14:02:50 följande:

Det är regeringen som utlyser nyval.

Det är i praktiken EU som styr flyktingsituationen så enda möjlighet för Sverige att ställa sig utanför ansvaret för flyktingar i Europa är att gå ut EU eller betala de kostnader som x antal flyktingar skulle kosta till de EU-länder som istället tar emot dessa flyktingar.

Det där stämmer inte alls. Det är inte EU som styr. Finland, Danmark, Belgien, Luzemburg bla har inte alls stor invandring. Denmark minskade sin invandring väldigt rejält för bara något år sedan. Det är i denna nivå Sverige borde ligga och eftersträva, det är dit vi måste komma.

Det är massinvamdringen och att slänga sig med PUT som om det vore reklamblad som är så jävla fel!

Sverige är ett litet land på 10 miljoner invånare, av dessa arbetar enbart ca 4,5 miljoner. Resten är barn, pensionärer, arbetslösa. Det är alltså dessa 4,5 miljonerna som ska försörja resten av ALLT. Hur klarar vi ens av detta att ta in över en miljon flyktingar som kommer kräva både bidrag, boenden, vård och skola och annat. Du förstår ju att det inte går i längden. Landet kommer gå omkull i konkurrs som Grekland gjort. Detta får katastrofala följder för våra barn.
  • Anonym (Jo)
    Anonym (***) skrev 2015-10-10 17:36:32 följande:

Sverige gå i konkurs?

Jisses, vilka konspirationsteorier någon har lurat i dig.

Tja eller standard som det var på 30-talet fast med terrorbomningar i städerna med annan kultur och värderingar. 30-talet i Sverabia.
  • Anonym (Jo)
    Anonym (anonym) skrev 2015-10-11 15:04:20 följande:

De flesta av dessa flyktingar kommer inte att stanna kvar i Sverige de söker inte asyl här utan är bara här tillfälligt innan de kan ta sig till det slutmål de har dvs. till länder där de har släkt och där de lätt kan få arbete dessutom ger flyktingindustrin arbetstillfällen och stödjer arbetslinjen och är bra för det privata företagandet som hyllats så.

Vad naiv du är, tror du verkligen på det själv? Då hade Sverige inte haft flyktingar om de bara hade varit här tillfälligt.

En massa flyktingar har släkt i Sverige. Vi tar ju emot mest flyktingar per capita och enorma mängder i rena siffror.

Jag ser dssa ensamkommandeflyktingarna sitta och droga sig, har skrivit om det tidigare men då fått inläggen borttagna. Jag har själv sett det eftersom jag dagligen går förbi två hus där de tillfälligt bor på väg mot förskolan och varje gång ser jag samma, de sitter hukade med tändare och skedar i händerna. Jag undviker att gå närmast husen nu för tiden. Och nu finns en artikel om vad jag heka tiden skrivit om: www.aftonbladet.se/nyheter/paflykt/article21556129.ab

Vi importerar enorma samhällsprobkem och dessa enorma problem kommer drabba alla speciellt våra barn.
  • Anonym (Jo)
    Anonym (anonym) skrev 2015-10-11 16:40:40 följande:

Det är väl klart att det florerar droger på HBV-hem eftersom dessa är till för ungdomar som inte kan bo hemma för att de drogar, är kriminella osv. Självklart ska inte ensamstående flyktingbarn placeras på institutioner som är till för tvångsplacerade människor utan på förläggningar.

Haha ok vad illar du om?

Det ÄR mottagningar som öppnats enbart, ENBART!!! för de ensamkommande flyktingarna.

Jiiiiiizzzz lala land much
  • Anonym (Jo)
    HenryIronstead skrev 2015-10-22 10:24:29 följande:

Hur fan är man funtad i huvudet om man våldtar en TREÅRING???

Pedofilen kommer absolut få uppehållstillstånd i Sverige eftersom det hmmm enligt svenska staten finns en risk för hans liv i hemlandet. Samma som med flickan Yaras mördare.
Svar på tråden BORDE INTE VI FÅ VARA MED OCH BESTÄMMA DET OM DET SOM NU SKER I LANDET?