BORDE INTE VI FÅ VARA MED OCH BESTÄMMA DET OM DET SOM NU SKER I LANDET?
Jag håller med dig ts. Majoriteten av sveriges medborgare (svensk som invandrare och bakåt i generationerna på invandrare) är emot detta.
Folkomröstning borde vi ha!
Jag håller med dig ts. Majoriteten av sveriges medborgare (svensk som invandrare och bakåt i generationerna på invandrare) är emot detta.
Hur tänker du att det skulle fungera i praktiken?
Att vi skulle ha olika omröstningar varje vecka, att alla medborgare skulle sätta sig in i alla detaljer och göra ett klokt och genomtänkt beslut i alla frågor?
Nu är jag ju inte övertygad om att alla politiker ens sätter sig in i alla detaljer, men att detta skulle överlämnas till varje medborgare känns inte som ett alternativ.
Valet var efter julhandeln December 2011 så då kan man ju faktiskt säga att vi haft en folkomröstning efter den händelsen.
Vilka länder har folkomröstningar om flyktinginvandring?
Är ett land med i EU så får man rätta sig efter vad EU beslutar i vissa frågor för man kan ju inte bara ta emot EU-bidrag som jordbruksstöd och pengar från diverse EU-fonder för projekt utan att dela på ansvaret för exempelvis flyktingar.
Det är nog en omröstning angående EU som ska efterfrågas och om vi vill ha fri rörlighet och om vi svenskar ska kunna röra oss fritt och arbeta i andra EU-länder eller om vi ska hålla oss hemma och kräva visum för de som kommer hit och då även själva söka visum om vi vill jobba i Frankrike. För det är väl ingen som tror att EU låter svenskar ha fri rörlighet om vi inte släpper in människor som flytt tull andra EU-länder.
Jag röstar på första parti som inser vansinnet och går ut med att de ändrar på flera punkter angående invandringen. Så länge inget parti gör deta finns bara SD.
KD Ebba Busch Thor börjar nu inse vansinnet, men det krävs mer ändå för att jag ska rösta på kristdemokraterna, hoppas kunna göra det om de stramar åt ytterligare! Välkomnar detta :www.expressen.se/nyheter/ebba-busch-thor-det-ar-nu-atgarder-kravs/
Det är regeringen som utlyser nyval.
Det är i praktiken EU som styr flyktingsituationen så enda möjlighet för Sverige att ställa sig utanför ansvaret för flyktingar i Europa är att gå ut EU eller betala de kostnader som x antal flyktingar skulle kosta till de EU-länder som istället tar emot dessa flyktingar.
Sverige gå i konkurs?
Jisses, vilka konspirationsteorier någon har lurat i dig.
De flesta av dessa flyktingar kommer inte att stanna kvar i Sverige de söker inte asyl här utan är bara här tillfälligt innan de kan ta sig till det slutmål de har dvs. till länder där de har släkt och där de lätt kan få arbete dessutom ger flyktingindustrin arbetstillfällen och stödjer arbetslinjen och är bra för det privata företagandet som hyllats så.
Det är väl klart att det florerar droger på HBV-hem eftersom dessa är till för ungdomar som inte kan bo hemma för att de drogar, är kriminella osv. Självklart ska inte ensamstående flyktingbarn placeras på institutioner som är till för tvångsplacerade människor utan på förläggningar.
Hur fan är man funtad i huvudet om man våldtar en TREÅRING???