2tomtaro4troll skrev 2017-02-17 16:09:18 följande:
Eller så kanske rektorn skulle sett till att stänga av den elev som tog strypgrepp och misshandlade andra elever? Tror du att det enbart handlade om mitt barn hon fick sparken för?
Vi hade en mängd olika föräldramöten för att komma till bukt med problemen i klassen, lärare och rektor mörkade allvarliga händelser, går emot dom lagar och regler som finns på skolverkets hemsida.
Enligt rektorn var hennes huvudsakliga uppgift att klara budgeten, och i budgeten fanns inga pengar för resurser.
Fanns inga pengar för att ha mindre klasser, inga pengar för att kunna ha mindre grupper vid speciellt utsatta lektioner.
Jag uppfostrar mitt barn precis likadant som mina andra barn, detta har varit enda klassen med så stora problem att vi till och med har dragit in områdesansvarige. Vi hade barn som rymde från skolan pga mobbning och stenkastning, som blev av med hårtussar efter strypgrepp. Och vilka stänger rektorn av? Inte dom barnen som bråkar, utan några elever som gjorde pruttljud!
Vi har suttit med i flera dagar på lektioner, kollat på en lärare som inte kan säga ifrån om barnen beter sig illa, eller gör saker dom inte får, vi föräldrar som suttited har rytit ifrån till barnen, medans deras lärare står i mitten av klassrummet och viskar *nu får ni lyssna barn*
Så kom inte och prata om min barnuppfostran, vi bytte skola och har inga som helst problem här, studiero, bra lärare och bra betyg!
Så bara för att andras barn hittar på en massa skit ostraffat så ska ditt barn också få göra det? Tycker ditt resonemang är märkligt.... Hade mitt barn blivit avstängd från skolan pga av att hen inte lyssnar på läraren och stör undervisningen så hade jag skäms ögonen ur mig och disciplinerat mitt barn, verkligen sett till att det aldrig händer igen! Jag hade inte brytt mig ett dugg om att det finns andra barn på skolan som betett sig värre...