• rebecca.e

Gravid trots negativt ägglossningstest?

Hej, undrar om någon har varit med om att bli gravid trots att ägglossningstestet visar negativt? Jag har gjorde ett par ägglossningstest i drygt en vecka nu, och jag borde ha/ha haft ägglossning nu i dagarna. Finns det en möjlighet att man kan ha ägglossning trots att testet visar negativt?

• Svar på tråden Gravid trots negativt ägglossningstest?
  • Jag är bara jag

Ja,äl-tester funkar inte på alla hur de än bär sig åt. Och tvärtom-positivt äl-test är ju inget bevis på att man faktiskt har äl heller. Bara sexa på ändå. Glad

• tjejenA

Jag tror inte det. Tänker på att jag själv har haft negativt ägglossningstest flera månader och jag har också tänkt så att jag kanske ändå är gravid när det går över bim med 8 dagar men så har den alltid kommit. Och har alltid inbillat mig att jag har gravsymptomer...men så kommer mensen ändå. Men jag vet som sagt inte.

• rebecca.e

Ok.. så det kan gå hur som helst med andra ord. Ja, vi får väl sexa på helt enkelt och hoppas på det bästa Cool

• Anonym (Aldrig)

Ägglossningstest har aldrig funkat på mig, fick aldrig utslag men hade alldeles uppenbart ägglossning ändå eftersom jag är i v.41 nu! =)
    Vi löste det med massor med sex, varannan dag i två veckor för att alldeles säkert täcka in ägglossningen. 

• Libe13

Mitt andra barn kom till trots flera negativa ÄL-tester i anslutning till en, trots allt, faktisk ägglossning ☺️ Använde samtidigt Natural Cycles som lyckades detektera Ä när stickorna inte gjorde det.

• Anonym (Jag)

Jag la in bilder här och på min ÄL-test och frågade om dom vsr positiva, nej sa alla. Vilket stämde, men tyckte det kändes så kosntigt, hade ju symton. Och även sex, nu är jag gravid i vecka 17 så kör på, kolla ibte för mycket på ÄL-test :)

Svar på tråden Gravid trots negativt ägglossningstest?