• Dr Mupp

Ta automatkörkort?

Jag tog automatkort för två år sen. Har inte varit nått problem. Tils den dag min bil gick sönder och jag akut behövde låna en bil, då blev det ett jätteproblem eftersom ingen hade automat. Slutade med att jag tvingades hyra en bil för en tusenlapp för ett par timmar. Nu kommer jag uppdatera till manuellt när jag tar mitt BE kort.

"Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people." - Gregory House, M.D
  • Dr Mupp
    Flashbulb skrev 2015-10-10 01:32:16 följande:
    Hur svårt är det att ta bussen? Folk gör sig själva till några jävla offer och tror livet krisar så fort bilen med en automatväxlad låda går i paj. Det är bara cyklar annars.

Låt mig gissa, du bor på landet och har 1 mil in till stan
    Du menar att jag skulle ta hästen på bussen eller? Jag behövde låna en bil för jag skulle flytta min häst från ett stall till ett annat. Just därför blev det så dyrt. Jag behövde hyra en bil med automatlåda och som kunde dra ett hästsläp på 1250 kg med B-kort. Hade jag fått köra manuellt så hade jag fått låna svärfars bil.

I vanliga fall tar jag bussen eller moppen eftersom bilen är skrotad och jag inte haft råd att köpa en ny.Jag bor inte på landet utan i tätort md 5 min promenad till bussen som går var 10:e minut. En buss som jag åker ofta. Däremot går det inga bussar till stallet. Varken det gamla eller det nya.
    "Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people." - Gregory House, M.D
Svar på tråden Ta automatkörkort?