• aeips

Ta automatkörkort?

mariaheterjag skrev 2015-10-08 10:25:21 följande:

Jag ska också ta automatkörkort! Är ingen bilförare känner jag och vill bara ha ett körkort så snabbt som möjligt för att kunna skjutsa barnen till förskola och skola. Provade manuell och fick panik och då vi ändå har automatväxel på vår bil så finns det ingen anledning att traggla med den manuella känner jag. Är rätt så säkert på att jag inte kommer ångra mig

Jag hoppas att du i övrigt kan hålla dig lugn i stressande situationer. För barn i bilen är ett otroligt störande moment.
    Jag har haft körkort i snart 8 år. Kör både stadstrafik och landsvägskörning dagligen. Ägt flertal bilar själv, kör olika bilar på jobbet. Släp och husvagn, långkörningar osv.
    Men det som verkligen tar knäcken på mig är 2 barn i baksätet efter lång dag. Det händer till och med att jag måste stanna på rastplatser, gå ut och andas en stund innan jag känner mig mentalt kapabel att framföra en bil igen.
    Och nu är mina barn absolut inga "monster" som skriker konstant. Utan det kan vara lika störande när de är glada, tjoar och sjunger i baksätet. Bara en förvarning.
Svar på tråden Ta automatkörkort?