Inlägg från: Anonym (12345) |Visa alla inlägg
  • Anonym (12345)

Ta automatkörkort?

Vafan jag visste inte ens att man kunde ta körkort för bara automat.
    Verkar ju helt retarderat att ta ett sådant. Någon gång kommer du ju garanterat behöva köra en manuell.

Tycker dom borde förbjuda sånt trams. Det är ju bara en anledning att vara lat. Vilken 5-åring som helst kan ju köra en automatlåda. Tar man körkort för manuell kan man sådeles köra allt.

• Anonym (12345)

Detta körkort måste ju existera för dom som har något handikapp, typ saknar sitt vänsterben.
    Om man måste ta ett automatkörkort för att man har svårt att göra flera saker samtidigt så har man inte bakom ratten att göra överhuvudtaget

• Anonym (12345)
    Anonym (sköt dig själv..-) skrev 2015-10-07 18:52:52 följande:

Att kunna hantera växellådan har ingenting med ens egenskaper som bilförare att göra! Vad är det som är så svårt att förstå? 

Att vara en god bilförare handlar om hur man agerar i trafiken, inte hur bra man är på att växla. 

Det handlar om att konstant kunna ha kolla på och göra flera saker samtidigt. Som bilens yttre storlek och storlekens förhållande till position i 3D, hastighet, underlag, hinder, räkna ut var andra fordon kommer befinna sig med tanke på dess hastighet i förhållande till din, trafikregler och skyltar, passagerare, GPS om så finnes, fixa med saker på kontrollpaneler, speglar och döda vinkeln för att nämna några. 

Om man inte då ens klarar av att växla så kanske det säger en del om personen i fråga.
  • Anonym (12345)
    Regndamen skrev 2015-10-07 20:22:12 följande:
    Varför är det så förbannat viktigt att växla?
    Det är det inte. Min ena bil är automat. Skönare i bilkö tex.

Men om man inte KAN växla, som TS, så kanske man inte är lämpad i trafiken överhuvudtaget då man uppenbarligen inte kan hantera en väldigt simpel grej under körning. Med undantag för fysiskt handikapp
  • Anonym (12345)
    Anonym (sköt dig själv..-) skrev 2015-10-07 19:29:35 följande:
    Jag vet, jag har körkort. 

Jag växlar dock inte. 

Exakt hur är man en sämre förare för att man inte växlar? Om man klarar allt det ovanstående galant spelar det ingen roll om man kan växla eller ej. Man kanske inte vill växla. 

Jag är jättebra på att diska. Ändå har jag en diskmaskin som gör jobbet åt mig... Är jag en sämre människa för det? 
    Det är ju dock inte din situation detta gäller, utan TS. TS har ju sagt att han/hon har svårt för att växla. 
    familjenstyg skrev 2015-10-07 19:43:21 följande:
    Vissa har inte bakom ratten att göra oavsett körkortstyp men det tycks inte hindra dem från att ha körkort och köra bil.
    De har i alla fall bevisat att de kan hantera en manuell bil vid uppkörning.
Svar på tråden Ta automatkörkort?