LaFontaine skrev 2015-10-08 11:12:06 följande:
Om man nu får panik och blir jättestressad av att behöva växla och koppla, hur stressad kommer man då inte bli av trafiken? När ambulansen kommer i full fart bakom på köig motorväg samtidigt som bilen framför gör en idiotmanöver till exempel? Eller när man i tät trafik måste byta fil, inte blir insläppt och plötsligt inte har en aning om vart man ska? Det finns tusen situationer i trafiken som kräver betydligt mer än vad växelspak och koppling en gör.
Men det är ju inte samma sak!!
Det är otroligt konstigt att ingen av er som är så fördomsfulla mot automatförare fattar det!
Jag kör ofta motorväg, landsväg, i tät trafik i en erkänt "dålig" trafikstad där många struntar i reglerna. Oftast har jag två små barn i bilen varav den ena alltid pratar och den andra ofta skriker. Har flera gånger fått väja för ambulanser och ännu fler gånger för idioter som ska köra om och klämma sig in före på 2-1 väg.
Trafiksituationerna är inget problem eftersom jag känner mig trygg i att jag kan hantera fordonet. Förstår du? Att känna sig trygg och lugn som förare gör att man bättre klarar trafiken.