Ta automatkörkort?
Men vilka lustiga personer det finns. Sitter ni på riktigt och säger att man inte kör bil på riktigt med automat? Eller att man är en farlig förare för att man har svårt att lära sig växla?
Jag tänker att det bör vara de säkraste att ha några moment mindre att fokusera på i trafiken.
Körde själv automat före jag tog körkortet men har bara kört manuell efteråt för att nöta in det. Känner flera som tagit vanligt körkort men bara kört automat efter och som idag aldrig skulle köra manuell så de hade lika gärna kunnat ta automatkortet.
Gubben jag hade uppkörning med sa något vettigt. Det finns nästan ingen som kan köra bil när de får kortet, man ska visa att man kan grunderna och känna till hur det fungerar, resten tar flera år att lära sig. Ändå tror de flesta att de kan.
En fara i trafiken är just sådana som " kan allt" inte de som kör bilen de känner sig trygg i.
Att hyrbilar och lånebilar inte skulle finnas med automat är ju rent skitsnack. Går din bil sönder kan du begära att få en lånebil med automatlåda.
Att du kanske inte kan få jobb... alla jobbar inte inom hemtjänsten ????
Att det kan uppstå en nödsituation och ingen automat finns tillgänglig. Nähä men vart skulle din bil vara? Hur gör man om man inte har körkort alls?
Lycka till ts