Inlägg från: Lyckan 382 |Visa alla inlägg
  • Lyckan 382

Ta automatkörkort?

Anonym (P) skrev 2015-10-07 15:29:20 följande:
    Exakt det här jag menar..det är liksom inte "på riktigt" om man "bara" kör automat. Att man sedan har en livsstil där man aldrig behöver köra någon annan bil än sin egen spelar ingen roll..
    Inte på riktigt, nähä. Jag tog på automat för att jag har ett funktionshinder som gör det svårt att hantera växellådan. Det känns väldigt på riktigt ändå. Jag hade valet att "ge mig sjutton på" och ta körkort för manuell men resonerade som så att jag inte vill göra det onödigt svårt för mig själv, delvis eftersom det kan påverka säkerheten. Tänker mig att det kan vara lite samma grej även om det är något annat som gör det svårt med manuell.
  • Lyckan 382
    Anonym (12345) skrev 2015-10-07 18:01:22 följande:

Detta körkort måste ju existera för dom som har något handikapp, typ saknar sitt vänsterben.
    Om man måste ta ett automatkörkort för att man har svårt att göra flera saker samtidigt så har man inte bakom ratten att göra överhuvudtaget

Där har du kanske en poäng. Men efter 6 lektioner är det inte säkert TS hör till den skaran och inte säkert hon ångrar sig heller. Jag har aldrig stött på hinder eller problem vare dig privat eller på jobb.
Svar på tråden Ta automatkörkort?