• Bf29okt

Ta automatkörkort?

Anonym (Olle) skrev 2015-10-06 13:19:09 följande:

Du kan glömma vissa sorts jobb då tex där dom bara har fordon med manuell låda. Du kommer ångra dig, varför kan du inte ta med manuell låda? Det är väl bara att lära sig?

Har du själv tagit automat och ångrat dig?
  • Bf29okt

Jag tog automat nyligen och e väldigt nöjd! Blev gravid och kände att jag bara ville ta körkort snabbt innan födseln och dom bilarna som e aktuella för mig att köra e automat växlade . Fler och fler bilar e numera automat växlade och kolla bara på USA , där e det inte många som kör manuellt . Skulle behovet uppstå av att ta manuellt så kan du bara komplettera till det sen vilket kommer vara lättare för dig för då e det bara växling och koppling du behöver lära dig . Resten kan man ju redan .

• Bf29okt
    Anonym (Brumbrum) skrev 2015-10-06 14:14:43 följande:

Precis så tänker jag! :) tar snart examen och kommer också vara gravid igen snart så vill göra det fort.

Då tycker jag verkligen att du ska satsa på automat . Hellre det än inget körkort alls eller hur?
  • Bf29okt
    Anonym (Olle) skrev 2015-10-06 16:27:41 följande:

Får man köra på fyllan också om så nöden kräver med typ 2.8 ppm i blodet?

Varför har du så tråkig attityd?
  • Bf29okt
    Anonym (P) skrev 2015-10-06 18:29:14 följande:

Ja, faktiskt. När jag har pratat med folk om att jag funderat på det så är det många som blir riktigt upprörda och i princip står och skäller ut mig. Jag förstår inte? Varför är det så provocerande? Jag vet inte om folk tycker att "jag var tvungen att traggla mig igenom det där så då ska minsann inte du komma undan lättare/billigare" eller vad grejen är..

Håller med dig
Svar på tråden Ta automatkörkort?