• Anonym (Z)

Umgängesrätt

Anonym (Tankar) skrev 2015-10-05 23:19:35 följande:
    Då den andra föräldern inte har så bra relation med barnet vill jag inte åka för långt nu i början.

Har föräldern ex 8-12 så kan jag med göra något med barnet på eftermiddagen.

Vid ex 12-16 blir det för sent att göra något då jag är en person som vill komma iväg i tid

(är gärna på plats när butikerna öppnar) samt att det är dags för kvällsmat sedan läggning. Vi är uppe 6-7 varje dag oavsett. Vi hinner inte göra något om den andra ska hämta vid 12 då barnet ska äta vid 1130.

Som jag även skrev så är förmiddag en bättre tid för barnet. Det är piggare och gladare vilket gynnar den andra föräldern bättre (som inte gillar gå upp tidigt). Barnets rutiner slipper även påverkas
    Fastr är det bara "jag,jag,jag"... Den andra föräldern kan söva, ge mat, leka och vara en fullgod förälder även den och den föräldern och barnet ska lära känna varann så då kan någon rutin rubbas eller utföras på annat sätt än ditt sätt utan att det är sämre än ditt sätt.
  • Anonym (Z)
    Anonym (Tankar) skrev 2015-10-06 00:58:23 följande:
    Barnet i fråga behöver sina fast rutiner för att må bra ( den andra har en lapp om måltider mm). Blir något ändrat så påverkar det hela nästkommande dag negativt och ibland även dagen därefter med

Den andra får göra på sitt sätt. Det är ok, men det är inte ok att barnet inte ens får sina basala behov tillgodosedda.

Om ett barn säger det är hungrigt så ger man barnet mat eller om barnet är nerkissad så byter man kläder eller har jag fel?

Ang ovan så svarade jag den andra som skrivit varav jag svarade i jag form
    Så den andra föräldern kan bara se efter barnets basala behov de tider som passar dig men inte om det blir fel tider för dig?
Svar på tråden Umgängesrätt