Inlägg från: Anonym (doris) |Visa alla inlägg
  • Anonym (doris)

Umgängesrätt

Fast det du framhåller är att DU blir låst i hemmet om det blir eftermiddagen istället. Det handlar ju om DIG och inte barnet. Varför skulle du vara låst i hemmet på eftermiddagen men inte förmiddagen?

• Anonym (doris)
    Anonym (Tankar) skrev 2015-10-06 00:58:23 följande:
    Barnet i fråga behöver sina fast rutiner för att må bra ( den andra har en lapp om måltider mm). Blir något ändrat så påverkar det hela nästkommande dag negativt och ibland även dagen därefter med

Den andra får göra på sitt sätt. Det är ok, men det är inte ok att barnet inte ens får sina basala behov tillgodosedda.

Om ett barn säger det är hungrigt så ger man barnet mat eller om barnet är nerkissad så byter man kläder eller har jag fel?

Ang ovan så svarade jag den andra som skrivit varav jag svarade i jag form
    Nja, din JAG-form handlarju om hur DU och DINA rutiner påverkas. DU ser det kanskeinte själv men allt du skriver handlar om hur DU påverkas.

Visst ska barn få sina basala behov tillgodosedda men det betyder inte att de ska tillgodoses som DU vill.

Det är faktiskt inte till gagn för barnet att DU har inrättat så strikta rutiner att det blir katastrof om barnet inte äter exakt samma tid som vanligt. Tvärtom mår nog ditt barn bättre av att få lära sig att man har en grunrutin men att den kan rubbas då och så.

Faktum är att det är viktigare att barnet träffar sin pappa än att DU får sitta inne en hel dag. Det är något du får jobba på. Gör något på egen hand, det är nyttigt för dig. Dessutom är det ingen katastrof att du inte hinner göra något särskilt med barnet den dagen barnet träffar pappa, det kan du väl på allvar inte tycka?
Svar på tråden Umgängesrätt