• Venus

Fräscha smala nyblivna mammor...

Jag är en av dessa smala människor som folk verkar sukta efter att vara...
    Kan inte förstå hur någon kan vilja ha det som jag har det...
    43kg och 162 lång, fött 2 barn, 2001 och 2004...
    Ska vara glad över om det finns kläder som sitter snyggt och bra i storlek 32 (ibland 34), jag har långa ben, jo det är snyggt, men hitta byxor som passa längden är inte roligt, det är jobbigt... Tröjor, klänningar och toppar kan jag köpa på barnavdelningen, jo det är kul, och det menar jag för man ser ju aldrig ut som en vuxen efter det...
    Jag fyller 23 snart och funderar dagligen på hur och om och när jag kommer kunna lägga på mig ett par hekton eftersom allt bara rinner av...
    Jag har trots allt gått upp 13 resp 15 kg med mina barn, men inte har det hjälpt, 2-3 veckor efter förlossningen så har allt varit borta...

Nu har jag märkt att min smala midja på -60 cm är borta och att mina magmuskler är lite slappa, konstigt??? Nej jag hinner inte träna upp dem heller, tur att man har en sambo som tänder på en oavsett... Har iofs inte tränat på 4 år nu, så varför ska jag börja nu???

Så visst klagar jag på min valk och "fläskiga" mage, den som många säger vara obefintlig...
    Men för mig är den där, för mig finns den, och detta är ju endast för att JAG ser den... Man är ju som mest kritisk mot sig själv och sin egen spegelbild...

Svar på tråden Fräscha smala nyblivna mammor...