Varannan vecka på nyfödd??
Du känns bitter! Vad har detta med barnet/barnen att göra?
"Han började träffa en "vän" och arbetskollega till mig ca 1,5 månad efter han lämnat mig (han påstår de enbart haft telefonkontakt i 3 månader nu, men folk har sett dem ute för länge sen) och gick sen förra veckan ut på FB att de är tillsammans. 3 månader efter han lämnade sin gravida fästmö. Jag vet sen för ett faktum att hon stötte på honom dagen innan han gjorde slut med mig, för då pratade han med alla han känner om att göra slut,vilket han öppet berättat."
Tycker du att du skall ha din dotter hos dig hela tiden bara för att du är mamma och du har varit mamma ledig mest och vabbat?
Hur skulle du själv känna om det var ombytta roller!
Sedan att barn går på dagis 10 h per dag finns det inget bevis för att dom tar skada av, om inte dagiset i sig är dåligt för barnen, men då skall dom inte gå där alls!
Du kan aldrig tvinga honom till familjerätten, det är frivilligt! Dessutom har dom ingen laga kraft att döma, så det är inte mycket att hänga i granen! Att barn är "konstiga" i 10 minuter när dom byter sin vecka är inget konstigt, det är en omställning för dom, 10 min, vad är det liksom?
Är så trött på att ni "mammor" tror att ni alltid är bäst för barnen, "vet vad som är bäst för barnet", "barnet har det bättre hos mig", etc etc!
Bara för att ni känner att ni vill ha barnen på heltid eller större del eller tycker dom skall bo hos er så är det inte rätt bara för det!
När han har barnet så har han barnet, och när du har barnet så har du barnet, sluta lägga dig i hans tid. OM du inte märker akut fara för barnet, då skall du naturligtvis ingripa, och lika så han!