Anonym (öh) skrev 2015-10-07 08:31:30 följande:
Vet inte om du har problem med läsförståelsen eller nåt men har aldrig påstått att pappor inte klarar av att ta hand om sina barn.
Däremot har jag noterat att ts och exet verkar ha samarbetsproblem. Om föräldrarna inte klarar av att samarbeta om någonting annat klarar de förmodligen inte av att samarbeta kring föräldraledigheten heller.
Mycket bättre att ts skänker sitt ex föräldrapenningdagar efter att de uppnått nån sorts överenskommelse än att hon skriver på för delad vårdnad och blir av med hälften av dagarna på en gång.
Eller vad tycker du att ts och bebisen ska göra den dagen när föräldrapenningdagarna är slut men bebisen fortfarande för liten för att skolas in på förskolan om exet bestämmer sig för att skita i att vara föräldraledig och spara sina föräldrapenningdagar tills barnet blir större?
Skulle personligen i alla fall aldrig lita på ett ex som jag inte kommer överens med på det sättet och lägga min och bebisens ekonomiska trygghet i hans händer.
Inga problem för mig med läsförståelsen men du verkar läsa in saker som inte skrivs. Har de samarbetsproblem men fixar ändå att ha växelvis boende för den stora?
Menar du att Ts ska styra om han får vara föräldraledig eller inte? Ska hon gnälla sen på att hon har "tvingats ta allt ansvar ensam" också, som är så vanligt bland kvinnor som gör så?
Det finns ingen anledning att Ts ska begränsa barnets rätt till en bra relation med sin pappa och speciellt inte när den stora ska fortsätta vara med pappa varannan vecka.