• Anonym (.)

Varannan vecka på nyfödd??

Anonym (Y) skrev 2015-10-06 01:00:11 följande:
    Skriv inte på gemensam vårdnad för allt du gör! Och ja, gå till familjerätten. Sen drar du det vidare till tingsrätten och får dom på tvååringens boende. Det är för tidigt att bo varannan vecka!
    Du rekommenderar gå via rättsväsendet?
    Du förstår också att hon kan bli av med barnen om det vill sig illa va? Dvs att boende förflyttas till pappan helt för 2åringen och eventuellt också för den minsta?

Vi lever inte på 1960-talet. Idag är det sikte på jämställda vårdnadsdomar.
  • Anonym (.)
    Annaapannaa skrev 2015-10-05 11:34:45 följande:
    Känner igen mig i de du skriver... Har en dotter på 3 år som åker fram och tillbaka varannan vecka, samtidigt som jag är gravid med nr 2 som ex sambon för tillfället helt skiter i och säger att han kommer fortsätta med då bebis e född. Han snackar dock väldigt mycket och jag vet att de mycket väl kan bli så att han då bebis e född dyker upp och ska börja bry sig och lägga sig i. Har han rätt att göra de? Ignorera mig och bebis hela graviditeten för att sen plötsligt dyka upp å kräva varannan vecka på nyfödd? För egen del känns det hemskt orättivst mot barnen om pappa enbart ska bry sig och engagera sig i ena barnet. För mig känns de som bägge eller ingen..
    Ja till barnet har ni samma rättigheter. Du får inte mer rätt att ha barnet för att du varit gravid. Finns inga sådana juridiska rättigheter.
  • Anonym (.)
    tjockobbe skrev 2015-10-04 11:02:36 följande:

Jag är dotterns "anknytningsperson"

Haha, det ungefär som frasen "i fuck on first date". Man kan ge sig själv olika attribut som i verkligheten inte betyder mycket.
Svar på tråden Varannan vecka på nyfödd??