Jag tycker att min dotter behöver en barnpsykolog!
Kanske är jag inte själv med problemet men min dotter (4 år) kan inte släppa mig, hon vill gärna vara med mig, i min närhet hela tiden, kan inte somna själv och vaknar på nätterna minst 1 gång, är helt antisocial i samhället (förutom på förskolan där hon har några kompisar). Enligt henne är hon blyg och vill hålla mig i handen när vi är inte hemma, men hemma beter hon sig som en diktator: bråkar, gnäller, blir hysterisk och man hör tusen gånger att hon vill nånting och hon ger inte upp! Hon orkar gråta och bråka 2-3 timmar för att hon vill nånting. Vi har provat allt! Vi var snälla och försökte förklara varför hon ska inte få göra vad och när hon vill. Vi är så hårda och bestämda med henne så mycket som möjligt, det finns gränser och regler (visst får hon inte äta godis hela dagen varje dag eller titta på tv eller vi ska inte köpa stora och dyra saker bara för att hon har sett dem någonstans). Men om hon får göra nånting en liten stund (t ex titta på tv), blir hon helt hysterisk när tiden har gått ut och det är dags att göra andra saker. Eller om hon är ledsen och jag tröstar henne, blir hon helt galen efteråt eftersom hon vill inte släppa mig och hon tror att jag inte älskar henne! När vi vill prata med henne om saker hur hon gör och det är fel känns det likadant om vi hade pratat med väggen, ingen reaktion, hon fortsätter bara tjafsa vad hon vill! Jag är helt hopplöst och jag tycker ännu oftare att vårt barn har något problem i huvudet! Annars på förskolan är hon helt annorlunda enligt pedagoger är hon ett vanligt barn! Vad ska jag göra, ibland hatar jag mitt barn och känner mig en dålig mamma!