• oshark

Ägglossning men inget ÄL-sekret

Jag har inte heller haft sånt där berömt ÄL-sekret och jag slutade med piller i början av augusti. Har haft tre ÄL sen dess och väntar nu på tredje mensen (men helst inte förstås!).

Pratade med någon i en annan tråd som sa att det tog henne flera månader innan hon fick rikligt ÄL-sekret efter pillerstopp. Sen är man ju alltid olika så vissa kanske får massa och andra lite.

Har hört att det även ska finnas nåt glidmedel som ska vara "bra" föe spermiernas transport och överlevnad. Kan ha hetat Preseed kanske? Annars är det också många som säger att de får mer sekret av bidrottninggelé. (Har inte själv testat något av dessa.)

• oshark
    Anonym (OB) skrev 2018-11-01 08:34:39 följande:
    Tack för ditt svar. Jag tog ut min spiral för snart 2 år sedan och har sedan dess kört avbrutet och med kondom under Äl-veckan. Så känns som kroppen borde ställt om sig. Ringde faktiskt min BM och frågade för jag börjar bli frustrerad. Hon menade på om mannen har pigga och bra spermier ska de orka sig igenom ändå.
    Tack, fick det tipset av en annan här på FL hon rekommendera också prespeed. funkar det inte nästa månad så ska jag prova både Bidrottninggele och prespeed. 
    Du kan ju också testa att känna på livmodertappen? Den ändrar höjd, mjukhet och form under cykeln, och jag har känt stor skillnad genom min cykel. Dagen för ÄL är den hög, mjuk och öppen och dagen efter ÄL är den hård och stängd. Känns för mig jättetydligt att det hänt något däremellan då. Sen flukturerar den lite resterande tider på cykeln, men den skillnaden är alltid väldigt tydlig, så vet tillsammans med ÄL-tester och temperaturhöjning att ÄL då skett.
Svar på tråden Ägglossning men inget ÄL-sekret