• me31

Ägglossning men inget ÄL-sekret

Hej alla ni!

Jag är så oerhört orolig. Har ingen i min närhet som jag kan prata med och hoppas att någon här inne kan svara mig. Jag slutade äta p-piller i februari i år. Och vi har försökt aktivt att bli gravida i ca 3 månader nu. Jag har ägglossning enligt clearblues tester. Däremot verkar jag inte ha något ÄL-sekret. Är det därför jag aldrig får det där plusset? Jag har försökt titta på sekretet under olika dagar men blir varken speciellt blöt om fingrarna och verkligen inga hängbroar.

Börjar bli panikslagen. Och jag vet, tre månader är inte någon lång tid. Men har jag inget sekret kanske det är lika bra att ge upp direkt? Tar tacksam emot alla möjliga tips eller bara funderingar eller egna erfarenheter. (Är 31 år gammal)

• Svar på tråden Ägglossning men inget ÄL-sekret
  • me31

Tack för svar! Det lugnar lite! Får man fråga vad du hade för typ av sekret? Jag tycker mitt ser ut att vara sånt ofertilt, alltså ganska vitt. Som lotion.. Men kanske oroar jag mig bara för mycket. Hur fort gick det för dig?

• me31

Hej!

Jo ägglossningen känner jag tydligt. Har ont flera dagar som stegras fram till själva ägglossningssdagen. Det är det där sekretet som jag inte märker av :( Kanske får ta och testa akupunktur!

Svar på tråden Ägglossning men inget ÄL-sekret