PMEH skrev 2016-04-01 14:19:17 följande:
Okej :) Jag köper nog också de som heter gravid efter att min burk är slut!
Vi har inte börjat förbereda oss så himla mycket, egentligen hade vi tänkt börja försöka till hösten men sen pratade vi om det och kände att vi ville börja nu istället :) Jag är så nojig över min korta lutealfas så jag har köpt en progesteronkräm som jag smorde med förra månaden, då blev lutealfasen 1 dag längre, alltid något! Vi äter ganska nyttigt båda två, motionerar, röker inte och dricker inte, så det blir inga stora förändringar gällande sånt. Hur förbereder ni er?
okej :) Ja en dag är alltid något! Försök att inte oroa dig alltför mycket :)
Det låter ju som bra förberedelser. Jag försöker dra ner på kaffet, ääälskar kaffe ;) så det kommer bli tufft att måsta sluta med det. Annars äter vi nyttigt och motionerar båda två, aldrig varit några rökare eller stordrickare så det blir inget problem. Annars tycker jag att vi båda tar upp ämnet mycket oftare nu. Det är kul och även om min sambo inte skulle erkänna så tror jag allt att han är spänd av förväntan ;) Första barnet för oss båda. Annars försöker jag bara att få vardagen att rulla på som vanligt, har längtat länge nu så tiden går ju så himla långsamt..