• Makintoch

Starta med bebisverkstan april -16

makeeverydaycount skrev 2016-03-27 12:08:56 följande:

Hej igen alla!

Sista halvan av mars har verkligen gått såå segt..Men snart är det april! Jag som brukar ha ganska regelbunden cykel men ca 1-2 ggr/år så får jag en lååång cykel på typ 40-45 dar för att nästa månad återgå till det mer normala mönstret. Någon mer som har så? SJÄLVKLART inträffade en lång cykel nu i mars på typ 45 dar, vilket förstörde lite för kommande ÄL i april som skulle ske typ 20 april (hade varit perfekt att börja då). Nu kan den istället komma typ alltifrån sista mars- mitten av april beroende på hur lång nästkommande cykel blir. Så om det bara är ett par dagar in på april när ÄL kommer så kommer vi mest troligt hoppa den gången. suck.. Aja, bara hålla koll när den kommer och ta beslut utifrån det. Hur tänker ni andra kring beroende på när ÄL i april? Vi vill helst undvika decemberbarn nu när vi ändå kan bestämma startdatum.

Vi ville helst inte ha decemberbarn när vi började försöka men nu går vi in på fjärde försöket och börjar bli otåliga. När man längtar efter något så starkt som vi gör känns tre-fyra månader som världens längsta tid! Så vi kör på som vanligt och blir överlyckliga om vi blir gravida i april! :)
  • Makintoch
    milja87 skrev 2016-04-08 01:09:25 följande:

Hej och välkommen!

Så jätte spännande, vet hur det känns att vänta och vänta.

Känner du igen dina egna tecken på äl? Jag var HELT säker på att min äl var den 14:e dagen i cykeln. Det var ju det min mens-app sa. Men så köpte jag en p-dator (Daysy) och med hjälp av den så fick jag veta att jag har äl på dag 11 ibland 12.

Mitt tips till dig för att pricka rätt dagar är att antingen köpa äl tester eller en basal termometer (om inte p-dator är nått du kan tänka dig) För dagen man har ägglossning varierar VÄLDIGT från person till person

Samma här! De första tre månaderna gick jag efter en app. Sedan en månad kör jag på tempmetoden och jag upptäckte att jag hade äl fyra dagar senare än vad appen sa!
  • Makintoch
    Emmask skrev 2016-04-11 21:39:06 följande:

Jag undrar om ni kan ge mig perspektiv på detta med att få barn i slutet av året. Mina vänner har rått oss att vänta vänta vänta en månad men är det så väldigt viktigt? Råkade.... Nej hade medvetet oskyddat sex idag vid äl trots att vi bestämt att vänta. Nu sitter jag här och funderar på om vi varit dumma. Hade extremt lätt att bli gravida förra gången. Hjälp mig få perspektiv?

Hur kan det vara dumt? Ett barn är en gåva, oavsett årstid! :)
  • Makintoch
    lizkan skrev 2016-04-15 22:16:47 följande:

jag har testat varje morgon precis när jag gått upp sedan cykeldag 9 (idag är dag 17) men jag har inte fått ett positivt test någon gång. Det kan ju vara så att jag har väldigt sen ÄL, jag fortsätter att testa varje morgon för att se. Jag borde väl inte ha haft ÄL innan dag 9? Jag är fortfarande hoppfull på att det kommer men känns jobbigt att inte veta :/

Jag fick aldrig positiva utslag på äl-test! Provade NaturalCycles som visade klar och tydligt att jag har ägglossning! Rekommenderas varmt!
  • Makintoch

Jag plussade för en vecka sedan! Är i vecka 6 så väldigt tidigt.. Håller tummarna att det går hela vägen!

Svar på tråden Starta med bebisverkstan april -16