• BeautyB

Galen i min kollega

Jag är en ung kvinna som precis kommit in i arbetslivet och det funkar otroligt bra. Mina kollegor är jätte trevliga. Sen så har vi service på jobbet där det finns en service tekniker som jag tycker ser bra ut. Han är 10 år äldre än mig men det är inget som jag bryr mig om. Han jobbar på dagen och jag på kvällen så jag hinner se han ca 2 h per dag.. Han är så manlig av sig har en mörk röst och han fixar allt här på jobbet. Behöver man fixa något så hjälper han en med det. Vi har kollat på varandra en hel del och det blir så varmt när han kommer in i samma rum. Ögonkontakten vi har är helt underbar.. Man får en känsla som ej går att beskriva. Jag ser att han kollar på mig men nu börjar jag bli trött på blickarna ingenting händer. Senaste tiden så har han gått förbi och sett lite sur ut fått en lätt knuff när han gått förbi vet ej hur jag ska tolka det. Börjar bli frustrerad så jag ser inte heller lika glad ut längre. Vi börjar nästan ignorera varandra för att det börjar bli jobbigt.. Ser jag inte han på jobbet blir jag på dåligt humör. När han slutar för dagen blir jag nere. Jag försöker komma på saker hela tiden ber om hjälp skriver till service för att få hans uppmärksamhet.. Hans nummer finns på jobbet eftersom att det är han man ringer om man behöver hjälp ser numret hänga där varje dag och jag vill verkligen bara smsa o se hans reaktion men vågar ej göra det för det kan sluta illa.. Allt jag vill är att få kontakt med han utanför jobbet vill lära känna han. Ser otroligt bra ut så har ej problem med att dejta och hitta män men jag vill inte hålla på med vem som helst utan personen jag fastnat för vilket är han. Igår så ringde han in till oss från sitt "kontor" och jag vågade inte svara så fort jag såg hans namn på telefonen så någon annan fick springa dit o svara. Börjar bli galen läser på internet varje dag om liknande händelser men det blir bara värre och värre allt jag tänker på är han. Vill visa mitt intresse för han men inte på ett överdrivet sätt. På fikat går jag ut o röker och hoppas på att han ska komma ut.. Jag får uppmärksamhet från alla på jobbet men vill inte ha deras uppmärksamhet. Hjälp mig hur ska jag ta reda på om vi har något eller om han är intresserad och hur ska jag göra för att visa han att jag är intresserad. Vi pratar inte så ofta och om vi pratar så brukar någon av oss rodna så vi tittar ner. Så Ögonkontakten är allt vi har just nu. Tacksam för svar.

• Svar på tråden Galen i min kollega
  • BeautyB

Ja det är mycket möjligt men vi har något som är svårt att förklara så om han nu är det borde han sluta med alla blickar och visa att han är upptagen..

• BeautyB

Tack för alla era svar. Får se på måndag hur allt blir om ingenting har förändrats så ger jag upp.

• BeautyB

Jo vi har det men vi som jobbar kväll har ingen möjlighet att gå på sånt.. Vi har ju personalfest nästa vecka men kommer ej kunna gå på den för jag jobbar kväll. Om jag hade jobbat på dagen så hade jag ju självklart gått... Jag förstår precis vad du menar.. Men äldre män än han håller ju på och de skäms inte och han som är yngre än de borde inte se åldern som ett problem. Förstår inte vad hans problem är vill han bara ha ögonkontakt på jobbet? Det blir tråkigt i längden. Gillar verkligen honom hade gett upp annars.

Svar på tråden Galen i min kollega