Inlägg från: 100kgpappa |Visa alla inlägg
  • 100kgpappa

Hur reagerar du om du får reda på att ett par du/ni känner och umgås med sen länge är swingers ( ägnar sig åt någon form av sexuell aktivitet där andra är inblandade)

Hur skulle ni reagera om något par i bekantskapskretsen nämner att de har ett lite mer utsvävningar sexliv som inkluderar andra personer?

Motivera gärna svar, och om ni vill, kön och ålder.

Eftersom vi är swingers, men håller den informationen för oss själva, är jag lite nyfiken på hur folk i allmänhet ser på företeelsen.

För alla är ju förmodligen helt övertygade om att ingen de känner håller på med sånt, men jag som är rätt aktiv inom det livet märker ju hur vanligt det är, betydligt vanligare än vad många tror.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur reagerar du om du får reda på att ett par du/ni känner och umgås med sen länge är swingers ( ägnar sig åt någon form av sexuell aktivitet där andra är inblandade)
  • 100kgpappa

Ok, skojade till det lite på första alternativet, vi hade nog inte heller bjudit upp i sovrummet, då vi håller våra äventyr med nya bekantskaper. Så även om vi fick reda på att våra kompisar också slingade, hade vi nog nöjt oss med att utbyta erfarenheter muntligt, men sexet på varsitt håll.

• 100kgpappa
    Anonym (AA) skrev 2015-10-01 18:19:44 följande:

Du kanske inte förstår det själv men de i er bekantskapskrets som vet om din livsstil kommer se dig som lika fräscha som en smutsig gatuprostituerad.

Står AA for Anonymt Arsle eller?
  • 100kgpappa
    Anonym (jo) skrev 2015-10-01 22:15:12 följande:

Att vara swingers är inte alls så vanligt. Klart att ni som "umgås" i sådana kretsar träffar på flera som är som ni. Var skulle de annars hålla till? I kyrkans kör? Hade vänner till mig plötsligt avslöjat en sådan sak. Så hade jag nog börjat tänka annorlunda om dom. Varför berätta det för mig? Vill de ha med mig i deras aktiviteter. Har de några baktankar nu när de bjuder på vin? Jag är inte intresserad av att höra om andras sexliv i detalj. Jag hade nog inte umgåtts så mkt med dom mer. Sorry. Men det har med värderingar att göra. O swingers är lite b för mig.

Det jag menade med vanligare än man tror är inte att det är jättevanligt, men många tror det rör sig om några hundra par i hela Sverige typ, men bara i vår lilla kommun på 50 tusen invånare finns det ett hundratal par på den kontaktsidan vi nyttjar mest, och alla swingers hänger inte där. Har vid flera tillfällen råkat ut för att de vi kontaktat har jobbat på samma arbetsplats som mig ( vet dock inte vilka det är...)

Och då är det fortfarande så att betydligt fler skulle nog vilja prova, men deras man/kvinna är inte intresserad, och då blir det ju såklart inget av det.

De allra flesta som vi träffat har inte sökt sig till varandra för att de vill ha ett förhållande som innehåller gruppsex, utan det är något man kommer fram till senare att man vill prova, en fantasi som båda gillar och som man förverkligar.

Så chansen att en person som gillar gruppsex råkar bli ihop med en annan som också gillar det borde inte vara så stor, ändån är det inte direkt brist på folk att träffa...

Om du hade fått reda på det av en slump då. Dvs det var inte de som berättade, utan det kom fram ändån.

Hade du fortarande slutat umgås med dem?

Har dock aldrig hört talas om att någon skulle ragga på sina vänner, sexkompisar söker man normalt på nätet eller på klubbar, inte i bekantskapskretsen.
  • 100kgpappa
    Anonym (jo) skrev 2015-10-02 00:07:07 följande:

Om jag hade fått reda på det av en slump. Så vet jag faktiskt inte hur jag skulle gjort. Men jag tror att jag skulle sett annorlunda på dom o deras förhållande. Och inte umgåtts med dom så mycket. Igen olika värderingar. Menar inte att swingers värderingar behöver vara fel. Bara det att det är andra värderingar än vad jag har.

Men är det så stor skillnad i värderingar att det ska påverka ens umgänge? Jag förstår ju om man får reda på att ens vänner är med i någon extremorgansisation, eller uttrycker åsikter som tex är kraftigt rasistiskt eller liknande, att man kanske inte vill umgås med dem så mycket.

Men att vissa (som jag) tycker det är kul att vara lite fler ibland när vi har sex, är det så stor skillnad i värderingar så att man inte kan umgås normalt längre?
  • 100kgpappa
    straw2008 skrev 2015-10-02 08:01:39 följande:

Skulle inte bry mig alls, det väcker heller inget som helst intresse hos mig.

Men du säger att det är vanligare än vad jag tror ? Hur vet du vad jag tror? Kan tänka mig att 1/10 par håller på med sånt, hur stor sifra skulle du påstå att det är ?

Klart ni tycker det är vanligt när ni håller på med sånt o umfås i såna kretsar liksom.

1/10 är nog lite att ta, men det jag menade är att eftersom de flesta som håller på med swinging är rätt diskreta med det, så är man inte själv aktiv i den världen, och inte känner till nån som är det så kan man lätt få uppfattningen att det är väldigt ovanligt, medans när man söker par i ens närhet så märker man hur många det är i ens geografiska närhet som har liknande intresse.

Jag trodde inte att det var så innan vi började.

Jag tror de flesta som vi känner skulle bli väldigt förvånade om de visste om våran hobby, speciellt som vi inte direkt passar in i den fördomsfulla syn som finna bland många på swingers
  • 100kgpappa
    Anonym (Rykten) skrev 2015-10-02 08:14:54 följande:

Jag är inte swinger.

Men det har gått sådana rykten om mig och min make av någon outgrundlig anledning. Och de ryktena har verkligen också gått runt, jag har i ärlighetens namn svårt att förstå det sensationella i det!

Har också upplevt att en del personer undvek oss, så jag tror att folk generellt inte är så himla oberörda av det som majoriteten i den här tråden tyvärr... 

Kan nog vara så, en del har rätt skumma uppfattningar om swingers, tex att de vill/har sex med alla de stöter på, har orgier hemma i tv-soffan medan barnen tittat på osv.

Därav att man hållet det för sig själv...
  • 100kgpappa

Precis som Frökenfrykena skriver, så stöter/raggar man inte på folk utanför den kretsen, eftersom det trots allt är betydligt större chans att de inte är intresserade, än att också är swingers.

Och även om de skulle vara intresserade, så kanske de har helt andra sexuella preferenser än vad man själv har, så en sexträff skulle bli misslyckad i vilket fall.

Jag använder swingersbegreppet lite brett i tråden, definitionen är lite olika, men som jag skrev i början, att man har sex tillsammans med fler än sin partner.

• 100kgpappa
    Anonym (Linda E) skrev 2015-10-02 19:51:10 följande:

Hade jag känt någon som swingat så hade jag frågat om de har många könssjukdomar, om de har psykiska problem och framförallt så hade jag fråga om varför de är i en relation om de vill ha sex med andra...

Typiskt fördomsfullt..

Brukar du fråga singelvänner som kanske träffar lite olika då och då om de har mycket könssjukdomar också?

Man använder normalt kondom vid nya kontakter eller så har man ett par som man håller sig till och litar på.

Varför skulle man ha psykiska problem för att man gillar sex på fler än två, brukar du fråga alla det som har en annan syn på saker och ting än dig själv?

En relation är så mycket mer än sex, jag och min fru är gifta för att vi älskar varandra. Sen har vi båda ett intresse av att ibland ha sex tillsammans med andra, inte så mycket just ha sex med nån annan, utan för att vara flera på en gång. Hon gillar att ha sex med två killar på en gång, jag gillar att ha sex med två tjejer samtidigt, plus att hon får njuta av tjejsex ibland också.

Vi ser sex som något kul och något man ska njuta av, och ibland gör vi det tillsammans med andra.

Dock sparar vi kyssar för oss själva, det är lite mer intimt.
  • 100kgpappa
    HäckHäxan skrev 2015-10-03 12:00:54 följande:

Är kvinna, 35 år.

Men vet inte vad jag skall rösta på inget av alternativen känns som mig alls.

Du skulle haft alternativet skiter i vilket och fortsätter umgås som vanligt. Det hade jag röstat på. Hur folk lever sexuellt ändrar inte min syn på mina vänner så länge de inte begår kriminella handlingar för att leva ut sexuellt.

Helt ointressant ligger väl närmast då skulle jag tro. Borde kanske skrivet "lägger ingen värdering i det" istället.
  • 100kgpappa
    Anonym (asdasf) skrev 2015-10-03 11:38:46 följande:

Jag skulle anta att mannen i relationen är en förtryckt stackare som blir förnedrad av sin fru. Jag tror att swingande oftast går till så att frun får stock av andra män medans mannen tittar på och låtsas gilla det men samtidigt dör bit för bit inombords.

Nu är det ju så, att när vi träffar PAR, så är det en man OCH kvinna vi träffar, så det blir extra fitta för mig också!

Någon som låter lite avundsjuk tycker jag...
  • 100kgpappa
    Anonym (Lazio) skrev 2015-10-03 09:40:03 följande:

Är man gift eller även om man bara är tillsammans så är syftet att man ska hålla sig till varandra, det är syftet med en relation.

Ni som lever så fult som TS och även ni som stödjer denna livsstil gör mycket fel, ni kanske får ert straff en dag.

Vårt syfte är att leva tillsammans och ha ett bra och fint liv med vår familj. I det livet ingår det också att göra sådant som är kul och som vi mår bra av, bla gruppsex.

Du har tydligen en annan definition på hur en relation ska gå till, men alla ser det inte så.

Väntar med spänning på straffet...Men jag tror att den som straffar inte ser med nådiga ögon på er som dömer och ser ner på andra människor...det kan du ju fundera på.
  • 100kgpappa
    Wilowa skrev 2015-10-03 19:07:55 följande:

Håller med, jag saknar också det alternativet.

Som sagt, "helt ointressant" var tänkt som de alternativet.
  • 100kgpappa
    Anonym (Fred) skrev 2015-10-07 20:04:39 följande:

Jag skulle tycka mycket synd om dem, förklara för dem att alla i deras umgänge kommer att se dem som ganska äckliga.

Man skulle kunna se dessa "swingers" som lustiga personer, några man kan skratta åt.

I det långa loppet skulle jag nog äcklas så mycket att det skulle vara bäst att ta avstånd och sluta umgås med dem.

Nja, de flesta har ju faktiskt en ganska neutral /nyfiken inställning till saken om man tittar på resultatet, men det kan ju vara så att du umgås i lite inskränkta kretsar, där man går igång lite på att se ner på andra.

Men den lustiga biten är jag lite nyfiken på, kan du utveckla det lite?
  • 100kgpappa
    Anonym (krille) skrev 2015-10-07 14:16:54 följande:

Jag hade blivit lite avis. Tänkt att varför har dom inte frågat oss? Jag kanske också ville knulla hans fru... Men det är ju iofs inte för sent...  Dom kunde ju liksom lära oss lite...

Tror det nämndes tidigare i tråden, man raggar inte på andra som inte är swingers själva, speciellt inte i bekantskapskretsen.
  • 100kgpappa
    Anonym (Linda) skrev 2015-10-08 12:20:26 följande:

Jag skulle tycka dem var äckliga, skulle inte vilja ha kontakt med sådana personer.

Otur för dig att du troligtvis har det....
  • 100kgpappa
    Tokbus skrev 2015-10-08 17:28:18 följande:

Mer otur för dem .

Haha, precis!
Svar på tråden Hur reagerar du om du får reda på att ett par du/ni känner och umgås med sen länge är swingers ( ägnar sig åt någon form av sexuell aktivitet där andra är inblandade)