Anonym (jo) skrev 2015-10-01 22:15:12 följande:
Att vara swingers är inte alls så vanligt. Klart att ni som "umgås" i sådana kretsar träffar på flera som är som ni. Var skulle de annars hålla till? I kyrkans kör? Hade vänner till mig plötsligt avslöjat en sådan sak. Så hade jag nog börjat tänka annorlunda om dom. Varför berätta det för mig? Vill de ha med mig i deras aktiviteter. Har de några baktankar nu när de bjuder på vin? Jag är inte intresserad av att höra om andras sexliv i detalj. Jag hade nog inte umgåtts så mkt med dom mer. Sorry. Men det har med värderingar att göra. O swingers är lite b för mig.
Det jag menade med vanligare än man tror är inte att det är jättevanligt, men många tror det rör sig om några hundra par i hela Sverige typ, men bara i vår lilla kommun på 50 tusen invånare finns det ett hundratal par på den kontaktsidan vi nyttjar mest, och alla swingers hänger inte där. Har vid flera tillfällen råkat ut för att de vi kontaktat har jobbat på samma arbetsplats som mig ( vet dock inte vilka det är...)
Och då är det fortfarande så att betydligt fler skulle nog vilja prova, men deras man/kvinna är inte intresserad, och då blir det ju såklart inget av det.
De allra flesta som vi träffat har inte sökt sig till varandra för att de vill ha ett förhållande som innehåller gruppsex, utan det är något man kommer fram till senare att man vill prova, en fantasi som båda gillar och som man förverkligar.
Så chansen att en person som gillar gruppsex råkar bli ihop med en annan som också gillar det borde inte vara så stor, ändån är det inte direkt brist på folk att träffa...
Om du hade fått reda på det av en slump då. Dvs det var inte de som berättade, utan det kom fram ändån.
Hade du fortarande slutat umgås med dem?
Har dock aldrig hört talas om att någon skulle ragga på sina vänner, sexkompisar söker man normalt på nätet eller på klubbar, inte i bekantskapskretsen.