• Marie89

Stödtecken

Hej!

Undrar om det är någon som har erfarenhet av stödtecken här. Min dotter är 18 månader och utvecklingsförsenad, hon kommer troligen få börja på hab. Men i väntan på det har jag funderat på att testa stöd tecken, låna en bok då och göra rätt tecken. Har hört så mycket positivt om det. Men det kan väl inte vara negativt att börja med några få ord själv, om man bara gör rätt tecken. Eller kan man göra fel? Tycker ju givetvis det är viktigt att hon lär sig rätt tecken ifall t.ex. förskolan behöver använda det sen.

Hon kan inte säga några ord och förstår bara några enstaka.

• Svar på tråden Stödtecken
  • Marie89

Tack så jättemycket för alla tips och stöd! Appen ska jag genast ladda ner. Tror jag börjar med ett par tecken och bygger på allt eftersom jag lär mig de.

Nu som använt det, upplever ni att det är bra? Min dotters främsta problem nu är ju att hon inte förstår många ord alls, hoppas tecken ska göra det lättare för henne att lära sig att förstå.

• Marie89

Tack för uppmuntran. På måndag får vi förhoppningsvis remiss till hab! Men vi har börjat med fyra tecken nu, äta sova dricka lampa. Det svåra är att komma ihåg att använda de.

Svar på tråden Stödtecken