Matavdrag trots läkarintyg!
Hej!
Jag håller på att bli alldeles förtvivlad. När jag först började som receptionist så meddelade min chef mig om att jag kommer få matavdrag varje dag på 42 kr. Det kanske inte låter så farligt, men problemet är att jag är vegan, och det finns ingen vegetarisk mat som serveras på hotellets restaurang överhuvudtaget! Jag tog upp det med chefen men han sa att jag fortfarande måste betala matavdrag sålänge jag inte har läkarintyg som säger att jag inte får äta animaliskt.
Well, jag gick till läkaren och hon gav mig faktiskt ett läkarintyg som sa att jag inte får äta animaliskt. Men min chef säger fortfarande att jag måste betala matavdrag! Så nu får jag pasta med sallad, varenda helvetiska dag, ingenting annat.
Nu förlorar jag 42 kr om dagen på mat som varken är näringsrik eller varierad, plus att jag kastat pengar i sjön på att träffa en läkare och få ett läkarintyg som min chef sedan struntade i. Vad ska jag göra? Jag har funderat på att gå till facket men när jag kollade upp hur de behandlade frågor om matavdraget så verkar deras svar alltid vara "Ta upp det lokalt".