Inlägg från: LängtanEfterBarn |Visa alla inlägg
  • LängtanEfterBarn

Längtar efter barn

HlinneaA skrev 2015-09-30 19:10:13 följande:

Hej,

Jag längtar så otroligt mycket efter barn då min sambos alla 4 syskon har små barn! Bara vi kvar nu!

Det sägs ju att man inte ska tänka på det men hur lätt är det med hela familjen full i barn och jobbar dessutom på förskola/dagis! Att ha barn runt sig hela tiden är jobbigt då man själv längtar!

Min sambo och jag har försökt i 6månader nu men ingen lycka än!

Varenda gång den där förbannade mensen kommer blir man lika ledsen varje gång! Deppar i flera dagar!

Vad ska jag göra för att det ska kännas lite lättare??

Försök att inte tänka på det. Vet att det är jätte svårt.
    Jag och min sambo försökte i 7 månader, den sista månaden funderade jag inte alls över det och funderade inte över min ägglossning. Och då blev det ett starkt plus på stickan. Tyvärr slutade det i missfall för ca 3 veckor sen. Och är i full gång igen med tillverkning och hoppas att det tar sig igen :)
    Så ge inte upp hoppet.
  • LängtanEfterBarn
    HlinneaA skrev 2015-09-30 20:52:41 följande:

Har ÄL nu här i dagarna! Vad ska jag tänka speciellt på?

Använder du ägglossningstester?
    Tänk bara inte för mycket på att det måste bli ett barn denna gången. Och känn inget tvång över att ni måste just pricka in ägglossningen.

Jag tyckte också det var jätte svårt men jag intalade mig mest att om jag inte stressar mig och låter mig själv slappna av så går det. ;)
  • LängtanEfterBarn
    HlinneaA skrev 2015-09-30 21:16:03 följande:

Använder ÄL stickor och har "mens kalender" i mobilen som visar när man är fertil :)
    Okej jag ska försöka Tack! ????????????

Använd Cb digital, mycket bättre än vanliga stickor. Jag blev gravid pågrund av dom.
    Du vet om att du inte kan lita riktigt på en sån mens kalender. Jag använde en sån och det var alltid fel dagar :)
  • LängtanEfterBarn
    HlinneaA skrev 2015-10-01 22:30:22 följande:

Använder stickorna eftersom dom var billiga, CL digital är väl ganska dyra och engpngs grejer va? Hur funkar dom?

Nej jag vet att man inte kan lita på fin fult ut men har dom för att hålla koll på regel bunden mens och så oxå:)

Finns det något mer hjälp medel? Just nu tar jag Kvinna tabletter med vitaminer och folsyra. Försöker att komma ihåg dom men huvudet är inte alltid med! :/

Cb digital kostar 249kr på gravidkollen ett test med 10 test stickor i :)
  • LängtanEfterBarn
    Otit skrev 2015-10-02 12:26:28 följande:

Har precis misslyckats med vårt första försök. Slog hårt fast jag var beredd på att det nog inte skulle ta sig på första försöket. Vet inte heller hur jag ska göra för att inte tänka så mycket på det...

Bättre lycka nästa gång:)
    Jag hoppas fortfarande på plusset.
Svar på tråden Längtar efter barn