Barnmorska vill ej genomföra aborter - stämmer landstinget
Det vore som att säga att det är bättre att döda barnen ju mindre de är.
Jag vet kvinnor som plockar upp bebisar på soptippar i länder, och det är kvinnor som lever i stor social misär som gör så. En del av dessa sop-tipps-barn som har överlevt har blivit adopterade till Sverige. Skulle du kunna gå fram och säga ett sådant barn att det hade varit bättre för den att han/hon blivit aborterad istället för adopterad? Men jag tror att långt ifrån var fjärde gravid kvinna i Sverige idag skulle slänga sitt barn på en soptipp! Jag tror dessutom (fast det här är en gissning) att antalet dödade barn genom änglamakeri över hela världen varje år knappast överstiger antalet aborterade i västvärlden.
Aborterna i Sverige är ett lyxproblem.
Det blir lätt så att abort-förespråkare lyfter fram de extrema fallen för att ta bort fokus från den stora massan.
Hur låter det: "ta hand om mitt barn, annars dödar jag det". Vilken morsa.
Att någon annan är villig att ta hand om barnet kan enbart handla om en barmhärtighetstjänst mot barnet, inget som mamman kan kräva.
Varför tror du folk gör sen abort? Av skäl som knappast skulle påverkas av lagstiftning dvs att fostret är sjukt, mammans hälsa kräver det eller andra ytterst speciella skäl.