• tobbe01

Barnmorska vill ej genomföra aborter - stämmer landstinget

Galet fruntimmer MEN man borde ju kunna ge henne jobb ändå och låta henne slippa just abortdelen? Läste någonstans att det är brist på barnmorskor(?) och på förlossningen kan hon ju jobba.

• tobbe01
    Furstinna skrev 2015-10-02 07:44:56 följande:
    Men tänk om alla ska ha önskemål om vad dom vill och inte vill. Jag tycker inte om att ge mina patienter sömnmedicin så jag kanske ska vägra göra det? Det håller inte. Dessutom är denna galna människa inte bara emot abort utan även preventivmedel. För mig är hon farlig och har inte i vården att göra. Hon kan jobba för livets ord istället.
    Är hon emot preventivmedel också? Då är hon galen på riktigt och ska inte arbeta med människor som är i beroendeställning som det ju ofta handlar om i vårdsituationer. Hon kan ju avliva en blivande mamma för att hon tycker vederbörande kommer att bli en dålig mamma? Tokstollan ska inte vara på ett sjukhus.
  • tobbe01

Jag är helt övertygad om att den svenska kvinnan ALDRIG kommer att fråntas rätten att själv välja om hon vill ha barn eller inte. OM nu inte Sverige om några decennier har blivit muslimskt! (kan inte uteslutas) men vi har långt till dess och dagens kvinnor behöver INTE bry sig i stolpskott som vill inskränka hennes självklara rätt. Märkligt nog verkar det ofta vara medelålders män.....vilket förvånar mig oerhört. Detta är ju inte första debatten i ämnet här på FL.

• tobbe01
    Anonym (anonym) skrev 2015-10-02 15:09:16 följande:
    Hon är emot vissa preventivmedel tämligen svårt att jobba som BM med preventivmedelsrådgivning om man anser att vissa preventivmedel inte är ok.
    ??? Märkligt. "Vissa preventivmedel" bara? Vilken tur att vi lever i Sverige och det kan tänkas att hon får utdelning på sin stämning men det blir ju bara småsummor som hon snabbt sätter sprätt på när hon är arbetslös.

• tobbe01

Okej! Ja jag tänkte väl rent allmänt kvinnors rättigheter i muslimska samhällen. Har fått för mig att de är en aning förtryckta men så kanske det inte är och det är ju toppen för jag tror att vårt land blir muslimskt så småningom men jag tror jag är stendöd då och alla de mina likaså.

• tobbe01
    tobbe01 skrev 2015-10-02 15:39:19 följande:

Okej! Ja jag tänkte väl rent allmänt kvinnors rättigheter i muslimska samhällen. Har fått för mig att de är en aning förtryckta men så kanske det inte är och det är ju toppen för jag tror att vårt land blir muslimskt så småningom men jag tror jag är stendöd då och alla de mina likaså.

Var svar till Anonym(anonym)!

• tobbe01
    Anonym (anonym) skrev 2015-10-02 15:29:36 följande:
    Hon kommer inte att få någon utdelning på sin stämning eftersom hon blev lovad arbete innan hon deklarerat sin ståndpunkt angående att hon inte ville delta i aborter eller sätta in kopparspiral, förutsättningarna för anställning kvarstod inte när det uppdagades att hon bara ville syssla med vård av gravida och förlossning.
    "Sätta in kopparspiral"!? Hon är allergisk mot koppar förstås och bor i en stuga i skogen för hon är också allergisk mot el och människor?
  • tobbe01
    Sous skrev 2015-10-02 14:11:24 följande:
    Det är ju du som drar upp extremfallen- som abort i v 21. Citerat från Socialstyrelsen: "De flesta aborter utförs tidigt i graviditeten. Under 2014 utfördes 93 procent av aborterna före vecka 12 och 82 procent före vecka 9."

Varför tror du folk gör sen abort? Av skäl som knappast skulle påverkas av lagstiftning dvs att fostret är sjukt, mammans hälsa kräver det eller andra ytterst speciella skäl.
    Precis, och i de fallen är det Socialstyrelsen som måste godkänna aborten och inget lättvindigt alls.
  • tobbe01
    Anonym (anonym) skrev 2015-10-02 16:13:57 följande:
    Nej, hon är av den åsikten att kopparspiral stöter bort ett befruktat ägg och att liv börjar vid befruktning. Det skulle alltså inte vara möjligt för de landsting som har roterande arbetsschema att anställa henne eftersom preventivmedelsrådgivning går bort. Det ganska troligt att patienter skulle ha lågt förtroende för henne för med de ståndpunkter hon har eftersom många kvinnor har en abort bakom sig, tagit dagen-efter-piller och då vill man inte direkt att en BM med dessa åsikter ska följa en genom graviditet, förlossning och efter förlossning ge preventivmedelsrådgivning för hur vet man att den rådgivningen ger för just den kvinnan det bästa rådet om vissa preventivmedel inte rekommenderas.
    Hahahaha vilken tossa. Har inte läst på om henne. Landstinget kanske tvingas "köpa ut" eländet med 30.000 typ (i värsta fall) men sedan är hon rökt.
  • tobbe01
    Kofot skrev 2015-10-02 16:24:17 följande:
    Man ska aldrig säga aldrig och sätta sig nöjd med det.

Det är farligt. De flesta länder som har abortförbud är för övrigt inte muslimska utan katolska
    Jag sätter mig inte alls "nöjd" utan är öppen för att Sverige blir muslimskt i framtiden. Jag tror däremot INTE att vi blir ett katolskt land........nej det känns inte som det finns tendenser till det!? Hur som helst så är det inget som kommer att angå mig eller mina idag närmast levande utan det ligger några decennier framåt i tiden. Visst kommer jag att även då att ha efterlevande barnbarnsbarnbarn(?) men de kanske gillar att vara muslimer.
  • tobbe01
    Kofot skrev 2015-10-02 16:51:09 följande:
    Jag tror inte att vi blir ett muslimskt land heller. Men det finns en stark kristen rörelse som tillsammans med t ex SD lobbar för att inskränka kvinnors rätt till abort. Det i sig är ett reellt hot inte att Sverige ska bli muslimskt.
    Okej! Nu kom SD in i diskussionen förstås när det handlar om att Sverige blir muslimskt i framtiden! (hahahaha). När det gäller SD och abortfrågan så är det så att de vill (föreslår) att den övre abortgränsen för fri abort (utan socialstyrelsens medgivande alltså) sänks ett par veckor ETY att den övre gränsen börjar tangera gränsen då prematura barn kan räddas med dagens fantastiska teknologi. Helt enkelt en modernisering av abortlagen.
Svar på tråden Barnmorska vill ej genomföra aborter - stämmer landstinget