Barnmorska vill ej genomföra aborter - stämmer landstinget
Galet fruntimmer MEN man borde ju kunna ge henne jobb ändå och låta henne slippa just abortdelen? Läste någonstans att det är brist på barnmorskor(?) och på förlossningen kan hon ju jobba.
Galet fruntimmer MEN man borde ju kunna ge henne jobb ändå och låta henne slippa just abortdelen? Läste någonstans att det är brist på barnmorskor(?) och på förlossningen kan hon ju jobba.
Jag är helt övertygad om att den svenska kvinnan ALDRIG kommer att fråntas rätten att själv välja om hon vill ha barn eller inte. OM nu inte Sverige om några decennier har blivit muslimskt! (kan inte uteslutas) men vi har långt till dess och dagens kvinnor behöver INTE bry sig i stolpskott som vill inskränka hennes självklara rätt. Märkligt nog verkar det ofta vara medelålders män.....vilket förvånar mig oerhört. Detta är ju inte första debatten i ämnet här på FL.
Okej! Ja jag tänkte väl rent allmänt kvinnors rättigheter i muslimska samhällen. Har fått för mig att de är en aning förtryckta men så kanske det inte är och det är ju toppen för jag tror att vårt land blir muslimskt så småningom men jag tror jag är stendöd då och alla de mina likaså.
Okej! Ja jag tänkte väl rent allmänt kvinnors rättigheter i muslimska samhällen. Har fått för mig att de är en aning förtryckta men så kanske det inte är och det är ju toppen för jag tror att vårt land blir muslimskt så småningom men jag tror jag är stendöd då och alla de mina likaså.