EnAnonumius skrev 2015-10-05 00:58:05 följande:
Är du en sådan rabiat manshatare och kvinnohatare ?
För det finns inget vidrigare än kvinnor som sitter och uttrycker sig i klartext "men jag värnar även om ofödda kvinnors rätt". Du bor i Sverige om du inte har fattat detta.
Det finns inget vidrigare heller än att sitta och påstå att man är feminist och samtidigt strippa kvinnor på hennes rättigheter över sin egna kropp som du sitter och gör.
Många foster som blir bortvalda är inte ett Svenskt problem egentligen. Åk du ned till länderna som Kina, Indien etc, där man gör sådan åtskillnad.
Men det är bara löjligt och barnsligt att sitta och dra upp om detta när man pratar om SVENSKA förhållanden då det är INTE svensk kultur att välja bort barn baserat på snopp/snippa.
Men jag skall kommentera dina "fyra punkter", separat...
Anonym (civilkurage) skrev 2015-10-04 23:46:45 följande:1.bryr mig om barn om deras mående? Tillräckligt för att inte vilja döda det i första taget.
2..moralism- ja, jag tycker att det är fel att ta död på mänskligt liv.
3. rent kvinnohat? Nej, verkligen motsatsen.
4. styra kvinnors liv? Deras sexualitet? Inte mer än mannens i så fall. Att sex kan sluta i en graviditet är ett faktum som vuxna människor måste ta ansvar för - både kvinnan och mannen.
1) Nej det är ingen som vill göra heller i regel. Det är få barnmord som sker i Sverige.
Blanda inte in abort i det hela. Då det är knappast ett "barn" när det INTE klara sig utan för livmodern utan skulle dö direkt. V24 är den LÄGSTA nivån vi har i dag på ARTIFICIELLT kunna "rädda" ett för tidig född.
2) Ett foster som inte klara sig utanför livmodern, UTAN artificiella hjälp är knappast ett mänskligt liv.
3) Jasså du har inte kvinnohat? Nej du värnar ju verkligen om kvinnors rättigheter, och verkligen "älskar kvinnor" när du anser att hon skall tvingas att vara gravid mot sin egen vilja...
4) Du sitter ju och hycklar när du säger att du inte vill styra kvinnas liv.
Här är beviset på ditt hyckleri...
Du själv vill ju förvägra kvinna rätten till att ha sex om hon inte vill bli gravid genom att säga till henne att hon skall idka avhållsamhet, det är att just propagera för att styra kvinnas liv.
Du anser inte heller att kvinna skall få ta abort, det är att propagera också att just styra kvinnas liv.
Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.