• Anonym (*)

Barnmorska vill ej genomföra aborter - stämmer landstinget

Anonym (anonym) skrev 2015-09-30 17:43:04 följande:

Det blir en dyr historia för denna BM eftersom kostnaderna inte går på rättshjälp eller liknande utan allt får betalas av henne själv genom insamling av pengar, tänk vad många mödrar och barn i länder med hög dödlighet i graviditets och förlossningskomplikationer dessa pangar räckt till.

Hennes advokat är med i Livets  Ord. Så det skramlas väl i församlingen....
  • Anonym (*)
    Ego Lovers skrev 2015-09-30 21:31:24 följande:
    Problemet är att då skulle inte en muslimsk kvinna få ha sin burka eller slöja på sin arbetsplats om inte arbetsgivaren går med på det för religös får man vara på fritiden.
    På vilket sätt tvingar man på någon sin religion när man bär en slöja eller burka?

Du ser ingen skillnad på någon som bär ett religiöst plagg och någon som vägrar utföra sina arbetsuppgifter?
  • Anonym (*)
    EnAnonumius skrev 2015-10-01 15:39:31 följande:
    Nej men jag  få se den helt ofrivilligt. Varför skall en ateist bli tvungen att ofrivilligt bli upplyst om vilken religion en yrkesperson har, som bär i ett yrke där det råder "klädkod"? 
    Som EXEMPELVIS uniform? 

Jag som ateist skall ha rätten att åtnjuta religionsfriheten med. 
    Och jag tycker det är en vettig kompromiss att inom yrken där man skall ha en viss uniform "klädkod", jag har räknat upp de yrkena flera gånger nu, så kan gott en religiös person lämna sina religiösa persedlar hemma.  Om den religiösa personen anser att det är viktigare att bära religösa persedlar så få den söka sig till icke uniformerade yrken eller yrken som har krav på en specifik "klädkod" efter företagets krav på lämplig klädsel.  
    Varför ska en ateist överhuvudtaget behöva se en religiös symbol eller ett religiöst plagg? Vi skrotar alla kyrkor mm.

Du är bara löjlig. Vi har religionsfrihet, lev med det. Du dör inte av att en sköterska bär ett kors. Blir du kränkt, sök hjälp.
Svar på tråden Barnmorska vill ej genomföra aborter - stämmer landstinget