• Robert2015

Ford Mondeo 2015

Hej!

Idag har vi 2 barn, en är 4 år och den andre är 1,5 månader. 
    Vi har idag en Ford Focus 2013 (tjänstebil) och när det kommer till utrymmet där bak för en framåtvänd och en bakåtvänd bilbarnstol, så är det sk*it. Man får offra på allt, skjuta fram förarstolen några centimeter, passagerarstolen också. Såhär ska man inte behöva ha det, ska inte hela familjen kunna vara säkra och bekväma?

I Februari 2016 så är det byte på tjänstebil, och då har jag blivit erbjuden en Ford Mondeo. Min fråga till er är: hur rymlig upplever ni att eran nya Ford Mondeo är för barnstolar? Är det bättre än i Focus?

Tacksam för svar
    // Robert

• Svar på tråden Ford Mondeo 2015
  • isabelless

Jag upplever absolut att 2015 Mondeo är rymligare än Focus! Däremot så är iallafall 2008 Mondeo bra mycket rymligare än 2015. Nu var ju det dock inte frågan

• Robert2015

Tack Isabelless. Det blir i Februari, så det kan bli 2016 års modell, hoppas de inte ändrar för mycket i baksäterna då

• mammalovis

Ni får väl prova. Vi har två bakåtvända stolar i en Ford Mondeo 2008. Sambon är 180 cm, så vi har en i mitten och en bakom passagerarsätet för att han ska få plats. Jag som är 170 cm lång hade nog kunnat ha en bakåtvänd stol bakom förarsätet också. Sedan beror det ju vilken modell ni har på stolen. Vår Maxi Cosi Mobi tar större plats än Max wayen som är mer flexibel i sin placering.

Svar på tråden Ford Mondeo 2015