Anonym (Dåligt samvete) skrev 2015-09-27 21:07:47 följande:
Följer BVC och deras råd.
Och för vår dotter är det ett måste! Hon kan skrika halsen av sig om att hon absolut inte ens ska provkissa för att en minut senare ha störtfloden i brallorna. Dagis gör likadant för annars får de inte göra annat än att moppa golv. Förstår vad du menar dock men för vår dotter behövs "tvång" att kissa.
Blir matt och full i skratt när du skriver att vi får stå ut med kiss i sängen i några veckor eller så. 2,4 år varje natt har det gått 2 omgångar lakan hittills. Så nog har vi stått ut länge nog.
Det akuta är hur jag ska behålla min hälsa och förstånd, alla tycker bara att "så är det att vara mamma, lite kiss får man tåla" men min egen överaktiva blåsa på det, ensamstående nattetid, andra barn som ska ha sitt ger mycket depressioner, ångest, tupplurar på jobbet etc. Det är inte så lätt och hurtigt att hålla ångan upp när du sover med som bäst 5 avbrott per natt, fler om jag inte kissar av dottern.
ni har hamnat i en dålig cirkel och BVC och barnläkare är verkligen inte expert på området så jag skulle i dina kläder verkligen be om ett andra utlåtande och på egen hand hitta rätt sorts hjälp. Du kan själv ringa till en urolog och höra dig för och beställa tid för utredning.
Mycket av kissproblem sitter ju också i stress, press och därmed i psyket. Kissningen blir en påfrestning för både dig och dottern och det blir en omvänd kamp där resultatet blir att hon medvetet håller sig och medvetet kissar ner sig av ren trots och lathet.
Det är resultatet av goda råd från bvc och barnläkare helt enkelt. Låter inte särskilt vettigt eller hur?
jag skulle defintivt omvärdera deras utlåtande och söka hjälp hos flera experter , kanske även en barnpsykolog skulle behöva kopplas in för att få er alla att komma ur moment 22.