Inlägg från: En del av oss |Visa alla inlägg
  • En del av oss

Första barnet BF juni 2016

[quote=76029203][quote-nick]annieh897 skrev 2015-11-21 12:20:57 följande:[/quote-nick]

Jag är i v 12, 11+1. Vi ska göra kub om en dryg vecka och om vi inte får dåligt resultat kommer vi berätta för kompisar och resten av släkten då. Kommer gå ut med det på facebook etc efter rul. Jobbet vet redan eftersom jag är sjukskriven. Chefen fick veta redan i v 7 då jag började må dåligt.

[/

Härligt och kommit så långt men trist att du mår dåligt och är sjukskriven. Samma här är också sjukskriven. Rätt skönt då jag mår illa och är galet trött så skulle inte prestera på topp på jobbet.

Lycka till på KUB! Själv får jag vänta till v.15 på FVP.

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016 efter flertalet MF/MA
  • En del av oss

[quote=76029551][quote-nick]Rosen5824 skrev 2015-11-21 14:33:51 följande:[/quote-nick]

Idag gick jag in i v.10 känns så bra :D

[/

Härligt, då är du 1 vecka före mig!

• En del av oss

[quote=76029651][quote-nick]Tiana skrev 2015-11-21 15:08:44 följande:[/quote-nick]

Går in i v 11 imorgon, första milstolpen tycker jag eftersom det blir tvåsiffrigt hur man än räknar. Passat på att bli förkyld för att fira det ;) ska snart börja berätta till folk lite efter hand, tycker det är så svårt att hålla tyst.

[/

Grattis till tvåsiffrigt! Blä till förkylning. Tyvärr har man sämre immunförsvar som gravid och man blir ofta så dålig och det kan sitta i länge men hoppas du slipper.

Själv fryser jag som attan och känner mig allmänt seg.

• En del av oss

[quote=76030095][quote-nick]Jensan911 skrev 2015-11-21 17:18:44 följande:[/quote-nick]

Jag är i vecka 13 och har riktig kula som inte går att dölja ens om man ville!

Berättade för alla i princip direkt

[/

Oj det var tidigt! Inte bara svullen då?

• En del av oss

[quote=76029851][quote-nick]Tiana skrev 2015-11-21 16:13:33 följande:[/quote-nick]

Jo, känner mig helt utslagen av nästäppa bara idag. I vanliga fall jobbar jag mig igenom feber också. Nu tänker jag lyssna på min kropp däremot och vila.

[/

Det gör du klokt i. Känner mig så galet trött skulle kunna gå och lägga mig för natten redan nu vid 18.30 om det inte vore för grannen ovanpå som använder mitt tak som en studsmatta.

• En del av oss

[quote=76030618][quote-nick]Jensan911 skrev 2015-11-21 20:22:02 följande:[/quote-nick]

Nix, riktig kula!

[/

Kul, fast fostret är ju bara några cm.

• En del av oss

Jag misstror inte men det är ju knappast bebis som tar upp utrymmet då den är ca 6.5-7.8 cm långt i v.13 och det finns gott om plats. Jag var också svullen och såg gravid ut men nedanför naveln är det fortfarande oförändrat och livmodern är fortfarande gömd och sticker inte förbi höftbenen än. Jag vet att tarmarna slapnar av pga hormonerna under graviditeten och att tarmrörelserna blir långsammare och det ger magen en svullen form men kula för att bebis tar plats som är så liten än har jag svårt att tro.

• En del av oss

Menade inte att vara negativ tyckte bara det lät konstigt men då är man negativ. Suck!

• En del av oss

[quote=76033569][quote-nick]Lotus8902 skrev 2015-11-22 17:57:37 följande:[/quote-nick]

En del av oss:

Sluta skyll ifrån dig och skriv att alla andra missförstår dig när du försöker vara snäll. Det du skriver är inte "negativt" utan det är NEGATIVT. Varför ska du ens ifrågasätta från början? "Oj, det var tidigt. Säker att du inte bara är svullen" och sen fortsätter du gå på.. Suck!

Jag är i 13+1 och de förta veckorna blev jag lite rund om magen eftersom jag var svullen. Se la det sig och någon gång förra veckan fick jag en hård kula som putar fram under naveln. Det spelar ingen roll hur stort fostret är, det är ju andra saker som spelar in också.

[/

Suck du är också negativ. Går bara in här och gnäller fasen vad tröttsamt och dessutom anklagar mig för saker. Lägg av! Vad tror du ditt gnäll inlägg ska bidra med? Har ju redan bett om ursäkt. Fasen vad trött jag blir på människor som aldrig skriver i tråden bara kommer in och gnäller på en specifikperson.

Jag menade inget illa, det kan du inte bedöma så lägg ner och påstå nåt jag inte är.

• En del av oss
    Missdalvik skrev 2015-11-22 18:30:50 följande:

På mig syns det absolut ingenting! :( Är i v 13. Nu är man mer nojjig för ma än innan! Jag vill också ha en liten mage.. :) skönt att vara inne i v 14 för din del, vilken milstolpe!!

Syns inget här heller, är smal och har bara en liten på 13.6 mm så det lär dröja många veckor till. Går fortfarande i mina vanliga kläder.
Svar på tråden Första barnet BF juni 2016