Inlägg från: Missdalvik |Visa alla inlägg
  • Missdalvik

Första barnet BF juni 2016

En del av oss skrev 2015-11-22 20:40:24 följande:

[quote=76034170][quote-nick]Missdalvik skrev 2015-11-22 19:58:20 följande:[/quote-nick]

Förhoppningsvis är det jag som är trög och inte fattar hur jag ska känna ;) ul på fredag, så får hålla mig tills dess :)

[/

Okej jag trodde du var 4 v efter mig, jag läste fel, men då är det ingen fara. Jag vet inte heller hur man känner och vågar inte klämma för mycket heller. Men det är ju nedanför naveln iaf som livmodern är.

Din livmoder är fortfarande kvar och gömd i ditt bäcken.
  • Missdalvik
    En del av oss skrev 2015-11-23 06:35:13 följande:

Den ligger belägen nedanför livmodern. Iaf enligt anatomiböckerna på hos kvinnor.

Du är visst en expert på precis allt.
  • Missdalvik

Hur går det för er? Vi är inne i spökveckorna, v12+2. Känner inte av graviditeten alls. På fredag är det dags för kub, så lite smått nervös redan! Hoppas lillen finns kvar i magen.

Någon som märkt av något speciellt sug efter mat? Jag har fått sån dille på fiskpinnar :D

• Missdalvik
    annieh897 skrev 2015-11-24 11:21:53 följande:

11+4 idag, inga spökveckor här inte... Har precis sett frukosten komma i retur. Så ingen förändring på den fronten!

Usch, satan vad jobbigt! Jag som var sjukskriven 5 veckor för illamåendet och kräkandet njuter nu när jag kan äta igen. Hoppas innerligt att det lägger sig för dig snart.. :( när man mår som sämst så känns det inte som någon tröst att man får någon av det..
  • Missdalvik
    Marty88 skrev 2015-11-24 13:09:00 följande:

12+1 idag! Hoppas inte på några spökveckor, det ger mig bara flashbacks från min graviditet i våras. Klarar vi denna vecka har vi tagit oss förbi då vi fick MF sist, så jag är glas att illamåendet håller i ännu :) Hittills bara spytt en gång! Fortfarande ömma tuttar och trött, så än så länge känns det iaf som om vi kommer klara denna graviditet.. :)

Förstår dig! Håller tummar och tår att allting går bra. Det enda jag känner av är ömma bröst!
  • Missdalvik
    Marty88 skrev 2015-11-24 23:09:39 följande:

Tack! :) Men då har du något symptom kvar iaf, det är bra! För mig försvann det helt, förutom att jag behövde kissa om nätterna och det var ju bara för att blåsan var trängd, även om fostret inte fortsatte växa såklart.. Sånt man fattar först i efterhand liksom.

Kul att vi ligger så nära, skiljer bara en dag :) Kanske har konstaterat det förut någon gång, men det här med gravidhjärna, du vet ;)

Usch, det är ju det man är mest rädd för inför ultraljudet på fredag, att det inte växte mer och har dött.. Såg hjärtat slå i v 8 men det är ju ingen garanti för något heller.. :/

Jättekul att vi är nära! Känns som att det skiljer relativt mycket i gruppen annars :) gör ni kub också?
  • Missdalvik
    Marty88 skrev 2015-11-25 09:38:04 följande:

Ja, det är klart, men jag tror det kommer gå bra! Skulle däremot alla symptom försvinna bör man nog kontakta sin bm. Jag håller tummarna för att det ska gå bra på fredag iaf! Har du sett hjärtat slå i den veckan så ökar det oddsen för det, enligt den läkare jag träffade när jag gjorde vul i samma vecka :)

Vi ska inte göra kub, det erbjuds bara till de över 35 år i vår region. Hade nog inte gjort det annars heller, tror jag iaf.. Det är det ni gör på fredag då, gissar jag?

Okej. I Jönköping erbjuds alla kub. Vi gör det mest för att få en chans att se att allting går som det ska, vi har inte funderat så seriöst på resultaten från testet utan tar det då isf. Jag har fått så många MF innan så nu är jag livrädd för att det ska gå fel, då kändes det skönt att få se det lilla livet i v 13 också :) önskar jag var lite lugnare.

Detta hade blivit vårt första ul egentligen, men fick åka in akut i v 8 pga ihärdiga smärtor som dom trodde berodde på utomkveds. Då blev det en vul ändå :)
  • Missdalvik
    Marty88 skrev 2015-11-25 14:23:51 följande:

Ja, man får ju se det lilla livet en extra gång då, så jag förstår att det är många som tar chansen. Och speciellt om man haft MF innan!

Dagarna går som tur var rätt fort denna vecka, tycker jag. Men så har vi ju vår köksrenovering att stå i, är i slutfasen just nu. Rätt skönt att inte ha tid att tänka alltför mycket på det här med MF.

Håller med! Håller man sig sysselsatt så går veckorna såå fort :)
  • Missdalvik
    En del av oss skrev 2015-11-26 10:25:56 följande:

[quote=76047334][quote-nick]Ellaria skrev 2015-11-26 07:42:07 följande:[/quote-nick]

Men SLUTA döma folk för deras beslut! Låt henne göra KUB bara för att se bebisen om hon vill det. Vad DU tycker spelar ingen roll.

[/

Det är inte bara jag som tycker så, hela läkarkåren delar samma uppfattning.

Vi ÄR förberedda på vad kub innebär, jag skriver väl inte ner mina innersta tankar här eller vad jag och min sambo pratar om hemma? Du har ingen som helst anledning till dessa påhopp som du kommer till precis vartenda person som inte tycker som du. Är du nu så redig och duktig, då borde du veta att har man inget snällt att säga så ska man vara tyst! Du skapar sån otrevlig stämning i denna grupp gång på gång. Vi har redan bestämt vad vi ska göra med provsvaren, men det är absolut ingenting som varken du eller någon annan har att göra med. Så vi gör kub imorgon för att få chansen att se bebis och att allt står rätt till, dvs testerna. Läs mellan raderna nån jävla gång.. Usch vilken bitter människa du är. Jag jobbar inom vården och vet precis vad det är som ska hända imorgon.
  • Missdalvik

Mitt omtalade kub (läs längre upp..) är avklarat och allt såg perfekt ut! Låg risk på allt så nu kan vi andas ut. Givetvis är det ju ingen garanti :) känns mer verkligt nu också, och dessutom fick vi fyra fina bilder med oss hem :)

Svar på tråden Första barnet BF juni 2016