Inlägg från: En del av oss |Visa alla inlägg
  • En del av oss

Första barnet BF juni 2016

Jag har inget husdjur.

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016 efter flertalet MF/MA
  • En del av oss

Kul att djur fattar att något är annorlunda och beter sig så gulligt mot en.

• En del av oss

[quote=76022448][quote-nick]Ajvar skrev 2015-11-19 15:31:01 följande:[/quote-nick]

Tjohoo allt såg fint ut och vi fick se vår lilla räka som hade fest där inne. Helt overkligt att se ett hjärta och små armar som viftar!! V 8+4 och kub bokat till innan jul :)

[/

Grattis

Min lilla mätes till 13.6 mm idag och framflyttad 2 dagar till v.7+5 istället för 7+3. Hjärtat slog helt underbart lättad. Missfallsrisken har sjunkit från 30% till bara 3% så det ska fasiken mycket till nu om det ska gå käpprätt åt helvete.

• En del av oss

Tack risken hade för mig sjunkit från 30 till 3%. Allt såg perfekt ut. Jag har ju gått hos gyn pga upprepade MA och tyvärr väldigt väldigt många missfall.

• En del av oss

Tack!

Någon som kollar på tv 3 vad ettbarn kostar?

• En del av oss

[quote=76024247][quote-nick]Rosen5824 skrev 2015-11-19 22:28:03 följande:[/quote-nick]

Har kollat en stund nu på tv3, och måste säga att barnen var så söta när de skulle kolla vad de tror familjens budget ligger på! De lägger "lite pengar" på banken och en inkomst på 500 men boendet kostar 2000. Så söta! ville bara krama alla 

[/

Ha ha skrattade gott åt det. Inkomst 500 kr och boende 5000 kanske. Ja programledarna tyckte barnenhade bättre koll än medverkande i Lyxfällan

• En del av oss

[quote=76024250][quote-nick]Äppeljuicen skrev 2015-11-19 22:28:49 följande:[/quote-nick]

Vad kul att allt såg fint ut! Vårat ena mätte också drygt 13 mm igår så är säkerligen i samma vecka. :D

[/

Tack åh vad kul ja då är vi i v.8 nu. Går in i v.9 imorgon. Idag är det exakt 1 månad sedan jag plussa och det känns som det var mycket längre sen än 1 månad. Tala om att tiden står still.

• En del av oss

[quote=76025048][quote-nick]Äppeljuicen skrev 2015-11-20 09:04:13 följande:[/quote-nick]

Ja jag trodde jag skulle vara minst en vecka längre gången men hjärtana slog och allt. :) Plussade, om än svagt, den 15 okt. :)

[/

Jo jag plussade den 20 okt svagt och vågade inte tro på det utan tog ett sensitive test också som visade plus det med. Känslan var helt ofattbar även fast jag testat positivt förr så många gånger förr och sedan förlorar det.

• En del av oss

Vilken vecka är ni? Jag går in i v.9 idag (8+0) och har inte berättat än för förutom min bästa vän som blev superglad så hon nästan grät av lycka. Vi tänker berätta för dom andra efter svar på FVP räknar med svar runt januari februari då en fullständig kromosomsnalys tar runt 3 veckor att få svar på då dom måste odla.

• En del av oss

[quote=76029175][quote-nick]tessan120 skrev 2015-11-21 12:11:56 följande:[/quote-nick]

Jag är i vecka 13 (12+4). Vi har berättat för alla vänner samt familj. Jag har även berättat för min chef på jobbet. Nu börjar magen även synas hela tiden så jag tror inte det tar lång tid innan jag får frågor på jobbet av kollegor.

Vi har berättat i den takt vi har träffat folk. Min bästa kompis fick veta redan i vecka 5 medans min mans familj fick veta i vecka 11 då vi inte träffade dem innan. Men vi kommer inte gå ut med något på Facebook eller liknande förrän efter RUL.

[/

Gud vad härligt att vara i v.13 och att det börjar synas. Själv så syns inget än så det dröjer nog till RUL i februari. Ingen som misstänker att jag är gravid vad jag vet.

Kommer inte offentliggöra graviditeten på FB alls.

Svar på tråden Första barnet BF juni 2016