Första barnet BF juni 2016
Blev missfall här. Hoppas det går bra för er andra.
Blev missfall här. Hoppas det går bra för er andra.
Ultraljudet idag gick jättebra, var precis som uträknat i v 7+4, och hjärtat pumpade på jättefint! Läkaren som utförde undersökningen sade att allt annat han även tittar på såg så bra ut som det bara kunde och att det höjer oddsen för att det ska gå bra med graviditeten. Självklart kan aldrig garantier ges, men det kändes mycket bra att allt såg perfekt ut :)
Har fått tid för ul imorgon och hoppas på att få se en frisk liten böna :) v.9 (8+4) idag tror jag :) hur går det för er andra? Har ni börjat tänka på hur ni ska berätta för nära och kära än?
[quote=75937878][quote-nick]Fia80 skrev 2015-10-30 01:28:29 följande:[/quote-nick]
Som jag har förstått det så är drt under v. 6
[/
Hört eller läst det någonstans? Söker information som pekar åt samma håll då jag finner så olika information.
41 år första barnet Stockholm
Har kämpat på i 3 år, varit gravid men fått mf/Ma upprepade gånger så det är mycket oro. Är i v.4+4 idag och jag får väl räkna med att hjärtaktivitet inte kommer synas om man gör VUL nästa vecka. Menar ni att embryot var 6 veckor eller graviditetslängden? Embryot är runt 2 veckor yngre än graviditeten.
Jag börjar få problem med magen... Blir jobbigt mätt och vil knappt svälja tuggorna. Mättnaden och uppsvälldheten sitter kvar jättelänge, nu är det fem timmar sen jag åt men känns som nyss. Magsäcken och mellangärdet känns jobbig och svullen.
Känner mig varm och lite sjuk, typ febrig, men har normal temp. Är uppskattningsvis i vecka 7+1.
Är detta normalt?
Hej tänkte vara med här också. Är gravid med första barnet, är i vecka 7 (6+2) är beräknad till den 26 juni. Har haft jätte tur med symptomer , peppar peppar ta i trä. Inget illamående men lite magont. Jag fick reda på att jag var gravid i vecka 6 för jag trodde det magont och ömmande bröst jag hade var mensvärk. Men det kom ingen mens Så just nu är jag i gravidruset!
Sitter i en situation där makens vänner har typ alla barn men mina jobbar på det, så jag är först blad mina vänner. Hur ser det ut för er? Har alla era kompisar barn eller försöker?
Varför går ni på tidiga vul om jag får fråga? På mig gällde det ultraljud v 20 o inget mer