Inlägg från: Missdalvik |Visa alla inlägg
  • Missdalvik

Första barnet BF juni 2016

Fia80 skrev 2015-10-18 15:28:47 följande:

OK förösk vara lugn och lycka till

Mina bröst ömmar knappt något längre, vi såg som sagt mini och hjärtat slå senast igår. Vi går in i v 8 på tisdag.
  • Missdalvik
    odie skrev 2015-10-22 18:23:27 följande:

Hej alla, äntligen efter sju år av babyverkstad plussade vi idag! :) är i vecka 4 och om allt går det ska är jag beräknad till den 30 juni! Är 27 år och har nog inte fattat detta ännu!

Åh grattis! Håller alla tummar och tår för att allting går bra. Tycker våra 7 månader var en evighet, men jag ska bara vara tyst. Stort grattis igen <3

Vi ät nu i v 8, och mår relativt bra. Kub bokat den 27/11, sååå långt kvar..
  • Missdalvik
    odie skrev 2015-10-22 19:04:20 följande:

Tack! :) alla har vi olika resor, förstår att du tyckte att sju månader var jobbigt, det första året var värst de andra 6 bara rullade på. Grattis till dig också! Känner att det är en evighet tills man kan börja berätta.. Vill bara skrika ut det!

Förstår dig, men Sju år måste vart kämpigt. Så detta var ni ju hur värda som helst!

Ja, jag vill att ALLA ska veta att vi ska få en liten, känns så sjukt! :D
  • Missdalvik
    Cilla93 skrev 2015-10-23 10:14:25 följande:

Blev missfall här. Hoppas det går bra för er andra.

Massa styrkekramar..
  • Missdalvik

Vi går in i v 9 idag, så skönt att det går framåt! Illamåendet består, spyr ibland och då många gånger..

Mitt enorma chokladbegär som jag hade innan jag blev gravid är som bortblåst! Är inte det minsta sugen på choklad längre. Däremot allt som är surt och syrligt är hur gott som helst! Även julmusten är godare än vanligt.. (Ja, jag har redan börjat med den ;) )

• Missdalvik

Jag fick se hjärtat i v 7, men då sa läkaren att ifall jag hade vart där tre dagar tidigare så hade vi förmodligen inte sett hjärtat alls. Men att det börjar slå i v 6 verkar stämma, det är iaf det jag har läst överallt.

• Missdalvik
    tessan120 skrev 2015-11-04 11:45:54 följande:

Idag var vi på inskrivning hos barnmorskan. Hon passade på att ta blodprov och min värden såg bra ut. Vi bokade även ultraljud som blir den 5 januari, då kommer jag vara i vecka 19 (om jag räknat rätt). Längtar så! Vi kommer inte göra något innan dess så nu är det bara att vänta. Men jag har en väldigt bra känsla över det hela. 

Spännande! Vi har inskrivning nästa vecka, och kub den 27:e. Längtar ihjäl mig. Ser allting bra ut då (att bebis växer som den ska) så ska vi fira med första inköpen av kläder och lite sånt :) än så länge har jag haft svårt att vara glad över det hela, tror det är för att jag har mått så dåligt och inte riktigt förstått det än.
  • Missdalvik

Hur går det för er? Själv är man nojig för att man börjar må bättre, så knäpp man är! Inskrivning nu den 11:e och kub den 27:e :)

Svar på tråden Första barnet BF juni 2016