Första barnet BF juni 2016
Får jag ansluta mig till denna tråden? Jag fick mitt första plus förra helgen och har beräknat födelsedatum runt den 7:e juni 2016. Mitt första barn och jag är strax över 30. Jag är väldigt glad, men också orolig? Har haft många närstående som har fått missfall. Jag har själv mild PCO och hade ägglossning typ på dag 71 i min förra cykel (annars 40-42 dagars cykler). Vi blev dock gravida på första försöket!
Jag känner mig väldigt svullen och har lite värk i brösten samt lite illamående. Var på mitt första infosamtal hos barnmorskan idag och det börjar kännas verkligt! Har fått mina barnmorse-tider, UL, KUB och grejer bokade för resten av året redan!
Hur hanterar ni er oro för missfall? Bara försöker att tänka positivt? Jag har inte så lätt för det alltid? Naturen kommer ju att ta sin lag - jag försöker bara ta det lugnt och vara hälsosam för att hjälpa till på vägen. Jag har berättat för min syster och min mans syster och kommer berätta för mina föräldrar på måndag.. annars håller vi det tyst ett tag!
Lycka till allihopa! Vi får stötta varandra här!!
Oron kommer man nog inte ifrån, tyvärr. Jag försöker fokusera på att vara så hälsosam jag kan och inte göra nåt som kan skada fostret, vilket vi nog alla gör. Händer det ändå måste man försöka förstå att fostret inte hade klarat ett liv utanför magen och att det var det bästa som kunde hända, det gick till slut efter mitt MF även om det är svårt i början...