• Ramiz

Första barnet BF juni 2016

Hahah samma här, har inget socker begär alls.. Inte ens en liten chokladbegär ???????? Vad hände där, lixom..? Hahaha

Ja, magen e ju lite plufsig å blir andfådd bara jag får uppför trappan å sen ner igen.. Jag som löper i vanliga fall....

Jag tror att min mage kommer att växa fort å börja synas tiiiidigt! Har oxå en känsla över att det kommer att få bra i hela graviditeten :)

• Ramiz

Har förstått att det är olika runt i landet, men hör ringde jag förra veckan efter några dagar när jag fick pluss å fick en tid på tisdag rean :) Sen har jag hört att det är information först å sen en till tid för å ta prover å sånt.. Min bm informerade mig om inget sånt när vi talades vid men jag antar att hon kommer att göra det på tisdag. :)

Jag längtar nått så otroligt mkt! Vill bara att tiden ska gå snabbare :)

• Ramiz
    Ellaria skrev 2015-10-03 16:18:03 följande:

Hej! Hoppar in här... Plussade imorse, beräknar till 13 juni ca!

Grattis :) å välkommen :)
  • Ramiz
    Missdalvik skrev 2015-10-03 15:42:41 följande:

Är det någon som har börjat fundera på sin förlossning? Jag är nästan helt 100% på att jag ska kräva ett planerat kejsarsnitt. Har två diskbråck i ländryggen och gick in i väggen för lite mindre än ett år sedan, så får panikångest då och då. Det skrämmer mig något fruktansvärt att inte ha kontroll på läget inne på förlossningen, vilket förmodligen har med min diagnos att göra.

Oj.. Så har jag inte tänkt alls... Har tänkt mig vaginalfödsel med lustgas bara...
  • Ramiz

E set inte bättre att det hannar uppe i ts? För annars försvinner ju inläggen bland våra andra inlägg :)

• Ramiz

Bf 6 juni 32 år, Gävleborg

Första barnet behöver vi ju inte skriva då tråden är för första barnet :)

• Ramiz
    tessan120 skrev 2015-10-05 20:08:07 följande:

Lättast kanske är att ha en egen bf tråd? Annars kommer du få uppdatera hela tiden.

Ikväll har jag pysslat lite. Jag köpte vita muggar som jag sedan skrivit mormor/morfar/farfar/farmor på beroende på vem som ska få den. Blev riktigt bra. Vi tänkte berätta för mina föräldrar när min mamma fyller år i slutet på oktober.

Hur har ni tänkt berätta?

Vi har tänkt att berätta till jul, lägga in en liten bild på parvlarna i kalender tillsammans med andra foton, hans föräldrar ska få varsin (skilda) å mina föräldrar ska få :)

Sen kommer vi nog inte säga så mkt mer...

Är lite jag vill säga nu- till att, nä, jag vill inte säga nått alls till någon...

Hahahaha
  • Ramiz

Var hos BM idag å nästa tid jag fick var 30 nov för å ta prover.. Sen ul blir först i januari... Det e ju jätte lååååångt diiit! Hur ska jag kunna vänta så länge???

• Ramiz
    Elliott94 skrev 2015-10-06 16:11:43 följande:

Oj vad långt du fick tills du ska ta prover :o jag fick redan den 28okt har dock inte fått tid till RUL än så de får jag väll den 28 då antar jag :)

Ja, det tyckte jag med! Men dom vet väl bäst..
  • Ramiz
    Annaleo90 skrev 2015-10-06 16:41:53 följande:

Om man går på inskrivningen hos barnmorskan, får man inte reda på där om barnet lever och allt står rätt till föräns V.18 på ul (om man inte kollar tidigt) Så det betyder att man kan sitta där men att det egentligen kan vara utomkvedshavandeskap osv?

Ja, om du inte går till en privat och gör en ul där.

Men när du går på kontroller hos bm å inte har några bekymmer förutom oron, så finns det ingen anledning för som att skicka oss på en ul tidigare... :(
  • Ramiz
    HaLiEn skrev 2015-10-08 15:12:24 följande:

Jag ringde bm igår (fick plusset i tisdags)

Jag fick tider hälsosamtal 30/10 och inskrivningsamtal 4/12

Jag tyckte det kändes länge, känns vettigare att ha hälsosamtal tidigt. Vilken vecka är du i?

Typ samma som för mig... Fick infosamtal nu i veckan å inskrivning 30nov.. Känns ju oerhört långt dit...

Ja, det var ju märkligt att du fick en längre tid... Har dom fullt tro?
  • Ramiz

Har ni börjat kolla på babygrejer än? Typ som barnvagn, säng, kläder å andra grejer?

• Ramiz
    Elliott94 skrev 2015-10-09 07:08:19 följande:

Har ju tyvärr nu i efterhand märkt att det inte går och redigera i inläggen...

Lite störigt.

Någon som har någon idé hur vi ska göra med BF inläggen och hur jag ska få bort de gamla där uppe?!?!

Skapa en tråd med bara bf lista å tjöt här :)
  • Ramiz
    knaappeen skrev 2015-10-26 16:01:36 följande:

Jag har fixat en FB grupp för de som vill gå med

En till el e det den samma?
  • Ramiz
    Tjotilda85 skrev 2015-11-17 14:32:59 följande:

Jag tanker inte göra KUB eller tidigt UL, funderar faktiskt på att avstå ultraljud överhuvudtaget. När man laser om ultraljud känns det inte som något man vill utsätta sitt outvecklade barn för. Om det skulle vara något fel, kan man ändå inte ändra på det. Alla undersökningar är som ju frivilliga. Så tanker jag :) Är I v 9 (8+1) ska till bm först om 3 veckor för riktiga inskrivningen.  

Ja, så tänker jag med.. Det har blivit en stress med alla undersökningar å ul, å att göra det så tidigt som möjligt.. Förstår inte den stressen riktigt..

Blev själv stressad över det, men efter ett låååångt snack med min bm som lugnade ner mig ordentligt har jag helt ändrat åsikt och tar det som det kommer.

Det är ett barn jag väntar, ett barn jag älskar oavsett!

Hur tänker ni andra, om ni får negativa besked? Ska ni avsluta graviditeten? El är det bara för att förbereda sig mentalt?
Svar på tråden Första barnet BF juni 2016