Inlägg från: tessan120 |Visa alla inlägg
  • tessan120

Första barnet BF juni 2016

Idag hade vi hälsosamtal hos bm. Känns lite mer på riktigt nu och jag är så nöjd med barnmorskan.

Däremot blev jag flyttad till 31 maj men det lär ju bli ett junibarn. Jag har en menscykel på ca 36 dagar men när bm räknar så räknar de inte med det.

Antar att man får ett mer korrekt datum vid RUL.

Nästa besök med provtagning blir 4 november.

• tessan120
    HaLiEn skrev 2015-10-08 15:12:24 följande:

Jag ringde bm igår (fick plusset i tisdags)

Jag fick tider hälsosamtal 30/10 och inskrivningsamtal 4/12

Jag tyckte det kändes länge, känns vettigare att ha hälsosamtal tidigt. Vilken vecka är du i?

Jag är i vecka 7 enligt bm. De ville att jag skulle komma så fort som möjligt när jag ringde. Men eftersom jag ville gå till en speciell barnmorska så fick jag vänta 1 vecka.

De kanske inte har lika gott om tider där du bor? Jag bor i en mindre kommun som dessutom har 2 barnmorskemottagningar.
  • tessan120
    Missdalvik skrev 2015-10-08 20:56:04 följande:

Om det är hälsosamtal så känns det ändå lite onödigt att behöva ta ledigt från jobb och sånt..

Jag tyckte det var jättebra med hälsosamtal. Dels fick man träffa BM. Jag hade träffat henne innan men inte min man. Sen fick man även en chans att ställa lite frågor och prata om graviditeten. Det gjorde mig lugnare och allt känns mer på riktigt nu.

Vi blev inte erbjudna KUB utan om vi vill göra det så för vi betala för det själva. Vi har bestämt oss för att inte göra detta test.

Vi har även pratat om tidigt ultraljud men har även bestämt oss för att skippa detta så länge allt går så bra som det gör nu.

Jag känner mig positiv inför denna graviditet och tror och hoppas att det kommer gå vägen!
  • tessan120

Imorgon har vi en heldags kickoff med jobbet. Detta har vi planerat för länge och det kommer personal från hela norden för att vara med. Det kommer vara massa aktiviter och antagligen riktigt kul. 

MEN jag inser att det kommer bli en riktigt tung dag. Dagen börjar vid 9 och väntas sluta ca 23. Jag vet inte alls hur jag ska klara av hela denna dag då jag är helt slut efter en vanlig jobbdag (8-17). Jag är dessutom väldigt illamående på kvällarna. 

Jag har iaf redan planerat att ta bilen så jag har en vettig ursäkt till att inte dricka. Mina kollegor blev lite besvikna när jag sa att jag skulle ta bilen, men vi har precis flyttat ut på landet så de förstod ändå. 

• tessan120
    Qem skrev 2015-10-11 09:17:27 följande:

Hejsan! Får man hoppa in?

Jag och min man väntar vårt första barn med bf 6/6 (räknar jag på i alla fall, har egentligen ingen aning då jag har lång cykel och min kropp betedde dig väldigt annorlunda denna gången, men men). Plussade för två veckor sedan nu och eftersom jag bara har brösten som symtom och annars är precis som vanligt blir jag ibland osäker på om jag ens är gravid. Men jag plussade på fyra test, så jag är ju gravid, men ändå :)

Välkommen.

Jag är också beräknad till 6/6 och känner mig knappt gravid heller. Jag har lite ömma bröst och är lite tröttare. Men man ska väl vara glad så länge man slipper må illa.
  • tessan120
    Qem skrev 2015-10-11 09:28:34 följande:
    Tack ska du ha!

Jo, jag antar att man får vara glad så länge det varar ;) min mamma var helt fri från illamående under alla sina fyra graviditeter, så jag hoppas att det går i arv!
    Precis som för min mamma. Hon mådde heller aldrig illa vilket känns skönt att veta.
  • tessan120

Idag berättade vi för mina föräldrar. Vi hade tänkt vänta tills min mamma fyller år i slutet på oktober men tydligen hade de bokat en resa då. Så idag kom de förbi oss och hjälpte till med trädgårdsarbete. Sa till mamma att hon får sin present tidigare, jag hade slagit in 2 koppar som jag skrivit mormor/morfar på. Mamma började gråta och båda blev jätteglada.

Så skönt att berätta så jag kunde fråga hur mamma mådde som gravid. Hon mådde superbra hela graviditeten och hade inget illamående. Då kände jag mig lite lugnare,kanske går det i arv.

• tessan120

Går in i vecka 8 idag! Känns som om tiden går så sakta men ändå rätt snabbt. Längtar så tills man kommer till vecka 12!

• tessan120
    Elliott94 skrev 2015-10-13 08:32:48 följande:

Jag går in i vecka 7 idag! Håller med om att de känns som tiden går snabbt men samtidigt långsamt!

Jag är beräknad till 6/6 när är du beräknad till? :)

Enligt apparna så är jag också beräknad till 6/6 men barnmorskan flyttade mig till 30/5 men jag tror det blir en junibebis iaf. Barnmorskan räknar på en menscykel på 28 dagar och jag vet att min är ca 36 dagar. Räknar man från när jag hade ägglossning så blir det 6/6.

Man får se när man går på RUL, antar att vi kommer bli flyttade till juni då.

Men jag går efter det barnmorskan säger.
  • tessan120
    littlemissE skrev 2015-10-13 18:04:13 följande:

Hur mår allihopa? :)

Innan idag så har jag knappt märkt av graviditeten. Men idag slog illamåendet till, har aldrig mått så illa. Men jag överlevde en jobbdag och hoppas det är borta till imorgon!

Annars är jag väldigt frusen.
Svar på tråden Första barnet BF juni 2016