Första barnet BF juni 2016
Ser att många får komma på ett hälsosamtal först, å sen en tid för vaddå?
Ser att många får komma på ett hälsosamtal först, å sen en tid för vaddå?
Jag har "mensvärk" men den kommer och går vid olika tillfällen så jag har inte det hela tiden! Sitter det i hos dig hela dagen?
Ja, känns som molande värk som stundtals övergår till kraftig värk. Har läst att det är vanligt, men man blir ändå så himla nojig. Eftersom detta är första barnet så vet man ju inte heller riktigt vad som är rätt eller fel.
Vi har fått tid för ett infomöte först, där de kommer upplysa lite om första tiden som gravid, i och med att det är vårt första barn. Vad som händer och varför, lite info om olika tester ? som fosterdiagnostik osv.
Andra tiden är för möte med BM, undersökning o inskrivning
Vi fick också en tid nu för hälsosamtal, man pratar om hur första tiden som gravid är och vad man ska tänka på.
Sen efter detta möte så kommer vi boka in ett nytt möte efter 4-5 veckor då kom blodprov tas.
Min man är ledig den dag så han ville följa med. Hade han jobbat så hade inte jag tyckt att han behövt ta ledigt för att följa med på ett hälsosamtal.
Jag använder mig av gravidkalendern tror jag den heter :)
Jag ringde imorse och fick en uppringningstid runt tre för att boka en tid. Upptäckte sen när jag la på att jag blödde lite. Behöver ju inte betyda något men jag blir så nervös! Var precis såhär det började när allt gick snett förra gången. Hoppas jag får en tidig tid så dom kan kolla att det är okej. Pallar inte vänta och noja.
Idag har jag vart hur nojjig som helst :(
Har haft riktig mensvärk å det har känts som värsta Niagarafallen... Sprang snabbt till toan, men inget blod.. Inte ens lite rosa... Är detta normalt?
Är så otroligt rädd för att få MF :( Alla mina tidiga graviditeter har slutat i mf..
Man kan få väldigt rikliga flytningar när man är gravid och ibland kan de kännas som man kissat på sig. Är de så du känner kanske?
Den där kissa på sig känslan känner jag igen, uscha! Paniken när man är på utflykt och det inte finns någon toalett ????
Hur mår allihopa nu? Har ni lika mycket symptom nu eller har de tilltagit? Minskats? :)