Första barnet BF juni 2016
Jag är 24 och min sambo 29 :)
Jag är 24 och min sambo 29 :)
När plussade ni?
Först svaga strecket den 24/9 plus 1-2 med clear blue den 27/9 vet inte riktigt hur det ligger mot BIM då tanten kan komma lite som den vill
Kände ni nå symptom innan?
Molvärk, trötthet, hunger, ömma boobs
Vad har ni för symptom nu?
Ömma boobs. Molvärk och som hugg ibland.
Trötthet. Snuvig om det e ett symptom :)
Vilken vecka är ni i nu?
Om jag räknar från sista tanten är jag 4+4 idag tror dock att det kan vara några dagar kortare
Vilket barn i ordningen?
Första
Vart bor ni?(Län eller stad)
Öland
Har någon annan fortsatt att kolla med gravtest om hcg hormonet har ökat? Jag har gjort det och tycker det e konstigt att mitt sträck aldrig blir lika starkt som kontrollstrecket. Jag borde ha gått över bim vid det här laget :( blir hel nojig.
Symptomen har jag kvar. Illamående. Hunger. Trötthet. Molvärk till och från. Ömma boobs som satan. Men det är det där jäkla strecket. Kört på testlagret. Det har ökat jättefint men nu de senaste två som jag tagit med en till två dagars mellanrum blir inte starkare eller jag inte mkt. Tycker det borde vara lika starkt som kontrollstrecket. Men ska inte bli orolig ska slänga de andra testen tror jag. Bättre att vara lyckligt ovetande om det blir missfall.
Hur mår allihopa nu? Har ni lika mycket symptom nu eller har de tilltagit? Minskats? :)
Tröttheten är konstant, värken har minskat, boobsen värker men inte lika mkt längre.. Äter regelbundet så några extra måltider har jag inte tagit till än
Själv då? :)
Är det bara jag som är orolig att allt kanske inte går som det ska. Som jag skrivit tidigare är jag lite orolig då jag testat flera gånger efter mitt plus för att kolla om det stegrar. Det är ett starkt plus men inte riktigt lika starkt som kontrollstrecket. Borde som sagt vara iaf 4 dagar över bim. Vet inte om jag skrämmer upp mig själv. Men pendlar mellan att allt är säkert bra till att jag har nog fått MA :(
Jag vet att jag är tråkig och gnällig :) meeeen är så skönt att "spy" ut sin oro. Sambon är typ jaja blir det det så blir det. Vill ju bara att lillen växer å mår bra.
Vi är här för att du ska kunna "spy" ut dig dina känslor. Detta är nytt för oss alla och de är inte så lätt när det händer så mkt med ens kropp :) försök att ta en dag i taget och tänk positivt
Jag är också orolig, speciellt med ett MF i bagaget.. Men jag är förvånansvärt lugn och oroar mig inte så väldigt, jag är rädd att jag stressar upp kroppen istället. Försöker hålla mig positiv och väntar in veckorna, men tiden sniiiiiglar sig fram!
Vi har varandra här att prata med och stötta oss mot, man får vara gnällig ;) <3
Kan inte TS gör en BF lista så man har lite koll på alla :) jag räknade fel på min BF om man räknar på en cykel på 28 dagar så beräknas bebisen komma den 3/6-15 :) så jag gick in i vecka 6 idag 5+0 :)
Ja precis :) vi är ju ganska många nu så det hade varit roligt :)
Kan TS lägga till det på första inlägget eller ska vi kopiera och klistra in våra egna rad?
BF 3/6 - 24år 1a barnet, Öland
Hur mår allihopa? :)
Jag mår helt okej, men en del illamående och yrsel. Än så länge inget kräk åtminstone, även om det är svårt att borsta tänderna nu för tiden ;) Större och ömma bröst och har börjat gå upp och kissa på nätterna.. Fryser hur mycket som helst också! V 6+1 idag, inväntar svar från privat gyn om tidigt ultraljud, är ju evigheter kvar till inskrivning hos bm :)
Hur mår du själv nu?
Innan idag så har jag knappt märkt av graviditeten. Men idag slog illamåendet till, har aldrig mått så illa. Men jag överlevde en jobbdag och hoppas det är borta till imorgon!
Annars är jag väldigt frusen.
Ja, och symptomen är starkare denna gång jämfört med förra, så jag hoppas det är ett tecken för att det kommer gå vägen nu :)
Det låter som lagom med symptom i alla fall, de du har :)
Verkligen spännande! Nästa fredag är det dags, är då i 7+4 så jag hoppas få höra ett litet tickande hjärta och att allt ser bra ut :)