Inlägg från: JaninaH |Visa alla inlägg
  • JaninaH

Första barnet BF juni 2016

får jag hoppa in? är i vecka 6+3 vart tillbaka flyttad 1 vecka när jag gjorde tidigt vul förra veckan, eftersom att dom inte kunde se något. så ska göra nytt ul på torsdag och se då,, hoppas man kan se ett foster då! bf är runt 20 juni, hittils, men kommer säkert ändras lite!

Den dagen som jag får hålla dig i min famn, den dagen kommer mitt liv vara fullbordat!
  • JaninaH

försökt att bli gravid i över 10 år, och äntligen har vi lyckats

Den dagen som jag får hålla dig i min famn, den dagen kommer mitt liv vara fullbordat!
  • JaninaH
    En del av oss skrev 2015-10-30 18:21:56 följande:

[quote=75940331][quote-nick]JaninaH skrev 2015-10-30 17:18:21 följande:[/quote-nick]

försökt att bli gravid i över 10 år, och äntligen har vi lyckats

[/

Stort stort grattis!

doktorquinn skrev 2015-10-30 18:30:57 följande:
    WOW! Applåder till din hängivenhet :) Grattis!
    tack så mycket! :)

• JaninaH

3 Juni
    little­missE - 24år, 1:a barnet, Öland

6 Juni
    Tessan120 - 30 år, 1:a barnet, Bålsta

6 Juni
    Elliott94 - 21 år, 1:a barnet, Trelleborg

8 Juni
    Pyretsmamma82 -

9 Juni
    Knaappeen - 25 år, 1:a barnet, Västerås

10 Juni
    Erla4 - 26 år, 1:a barnet, Mellerud

13 Juni
    Ellaria - 26 år, 1:a barnet, Ängelholm

20 Juni
    JaninaH - 27år, 1:a barnet, Västerås men bor i London

• JaninaH
    odie skrev 2015-10-30 21:47:29 följande:
    Grattis i massor! Förstår dina känslor är gravid efter 8 år av försök! Kan knappt tro det!
    helt otroligt, grattis! jag är rädd att detta inte ska gå vägen för jag hade ett utomkveds, men med alla dessa symptom som jag har och har gjort vul som visar att jag inte har utomkveds denna gång så håller jag alla tummarna! dock gjorde jag ett vul 1 vecka sedan som visade att jag va 1 vecka mindre gången, och man inte kunde se ett foster (trodde jag va 6+2 men tillbaka flyttad till 5+2) så är jag lite orolig, men ska dit på torsdag så håller tummar och tår igen, då är jag 7+2
  • JaninaH
    Pyretsmamma82 skrev 2015-10-30 22:13:44 följande:
    33 år. Första barnet. Göteborg. Trodde jag hade fått med den infon.
    jag tog bara vad ts hade skrivit där uppe och kopierade och skrev in mitt namn
  • JaninaH
    odie skrev 2015-10-30 22:39:11 följande:
    Håller också tummarna för dig! Ska på vul 18/11 känns som en hel evighet dit, har haft över en vecka med växtvärk så har så klart varit orolig men eftersom det inte kommit nån blödning försöker jag vara cool!
    jo samma här, haft förfärlig växtvärk där några gånger vilket har oroat mig, riktigt stark utöver det vanliga..känns som om min "mens" ska komma hela tiden med, springer in på toa flera gånger för att kolla.. imorgon är det 3 veckor sedan jag fick mitt plus. har vul 5e nov, kryper sakta frammåt dagarna när man vill något haha! har du andra symptom med?
  • JaninaH

vul imorgon, hoppas allt visar bra, då jag vart tillbaka flyttad 2 veckor sedan.
    inskrivning nästa vecka om allt ser bra ut, och mitt officiella ul vecka 12, 4 december! efter det blir det köns ul i vecka 20 ish =)

london är så annorlunda till sverige!

• JaninaH
    Ellaria skrev 2015-11-05 14:26:40 följande:
    Hur gick det?
    en liten bebis, ett starkt hjärta, och allt såg bra ut! vart framflyttad 4 dagar efter att ha blivit tillbaka flyttad 1 vecka! :D

jag va uttorkad och fick dropp i 12h förutom det såg allt bra ut! vårat efterlängtade lilla hallon

• JaninaH
    Äppeljuicen skrev 2015-11-06 06:00:46 följande:
    Åh vad kul att se!! Vilken lättnad dessutom. :)
    Ellaria skrev 2015-11-06 06:52:01 följande:
    Phew! Tänkte på dig igår, himla skönt att allt gick bra!

verkligen! så skönt, efter att man försökt till och från i över 10 år!!
    En del av oss skrev 2015-11-06 07:54:57 följande:

Ganska ovanlig: men vad känner du då? Det låter tufft att gå och vänta på ett missfall, men skönt iaf mitt upp i allt att du slipper fysiska graviditetssymtom som spända ömma bröst, illamående och trötthet. En klen tröst men du kanske förstår vad jag menar.har ni fått ställa in er resa?

Janina h: åh vad underbart, grattis! Vilken vecka är du i?

jag gick in i vecka 8+0 idag, så vecka 9 :D tack!
  • JaninaH
    En del av oss skrev 2015-11-06 13:34:21 följande:

[quote=75967437][quote-nick]JaninaH skrev 2015-11-06 11:26:17 följande:[/quote-nick]

verkligen! så skönt, efter att man försökt till och från i över 10 år!!jag gick in i vecka 8+0 idag, så vecka 9 :D tack!

[/

Så du var i v.8 när bilden togs? Himla fin. Hoppas hoppas det finns liv vid nästa VUL är så sablans nervös.

håller tummarna för dig!
    det va igår och då va jag i 7+6 =) tack!
  • JaninaH

vaknade upp igår och hade inget illamående, samma idag, 2 bra dagar där jag kunnat äta mera, och må bättre! :D 9+1 idag

jag tappade nästan 3 kilo på 1 vecka 5 dagar vilket är sjukt mycket, dock haft min gastric bypass, men igår på inskrivningen väger jag samma som jag gjorde sist jag vägde mig, så har inte tappat någon vikt på 6 dagarna! :D

• JaninaH

allt såg bra ut på min 12+1 veckas ultraljud!! :D
  • JaninaH
    Murvel82 skrev 2015-12-04 22:12:00 följande:
    Fantastiskt!! Härligt att allt går framåt som det ska :)
    Ska på ultraljud den 18/12, längtar att få se den lilla krabaten!
    ja jag har vart så nervös men nu kan jag äntligen andas ut och är förbi det oroliga stadiet.. så otroligt lättad och glad! :D är nyfiken på att veta kön, men det blir 2 feb vi får reda på det, dagen innan min brors födelsedag :D
  • JaninaH
    doktorquinn skrev 2015-12-06 16:57:09 följande:

Grattis!
    Jag är precis lika långt gången som du, så det borde se likadant ut i min mage :) 

Varför har du redan fått göra UL? 

bor i england, här får man göra ul vecka 12 för att mäta och kolla downs osv och 20 for kön och tillväxt, och 1 gång till tillväxt!

• JaninaH
    doktorquinn skrev 2015-12-09 14:13:25 följande:

Kul! Skiljer sig mödravården mycket från Sverige, tror du? 

Jag är nog i vecka 12+4 nu, och min beräkning är baserad på att jag vet med ganska stor säkerhet när min ägglosning var. 

jag tror det, det är mera involverat och mera checkups här tror jag!
Svar på tråden Första barnet BF juni 2016