Första barnet BF juni 2016
Grattis till alla !!
Hoppar också in här! Fick ett plus förra veckan och utifrån senaste mensen så är bf 2/6 :)
Har ett missfall i bagaget så hoppas det går bättre den här gången!
Lyckobubbla kan jag hålla med om :)
Grattis till alla !!
Hoppar också in här! Fick ett plus förra veckan och utifrån senaste mensen så är bf 2/6 :)
Har ett missfall i bagaget så hoppas det går bättre den här gången!
Lyckobubbla kan jag hålla med om :)
Verkligen en annorlunda sommar men otroligt bra om alla dessa liven vill stanna hos oss alla! Vi håller tummarna.
När bör man ringa mvc? Läste någonstans runt vecka 6 eller så? Har ni ringt ännu?
Okej. Det är så himla svårt tycker jag. Min sambo tycker vi ska vänta. Men jag tänker att skulle jag få missfall skulle jag behöva allt stöd jag kan få och jag skulle inte kunna dölja det heller.
Dessutom har jag 1 miljon frågor och funderingar och har pratat lite om att vi försökte med min närmsta familj. Så de frågar ju hela tiden med :) va lite orolig att det inte gick då vi försökt till och från i 1 ÅR. Jag tänker att jag väntar i ett par veckor till och då har jag Hållt mig längre än min storasyster som berättade i redan vecka 6 :)
Stort grattis till alla nya plus här inne! Vad kul, börjar bli ett gäng
Jag är 26 och sambon 29.
Ringde mvc igår och fick tid 22 oktober, men ska på hälsosamtal/info 13e. Spännande när allt är i rullning!
Funderar dock på ett privat ul tidigare, man vill ju se så allt är ok! :)
Ser att många får komma på ett hälsosamtal först, å sen en tid för vaddå?
Vi har fått tid för ett infomöte först, där de kommer upplysa lite om första tiden som gravid, i och med att det är vårt första barn. Vad som händer och varför, lite info om olika tester ? som fosterdiagnostik osv.
Andra tiden är för möte med BM, undersökning o inskrivning
Hur har det gått? Fick du en tid relativt snart?
Åh! Äntligen finns det en grupp för oss! Jag fick reda på att jag är gravid väldigt tidigt då vi planerat graviditeten med ägglossningstest under sommaren. Har bf 1/6 -16!
Någon som berättat för era föräldrar/vänner än? Det är så svårt att hålla sig!!
Grattis till era plus!!!
Symptom som jag upplever är trötthet och att jag kissar typ 12 gånger oftare än jag brukar, aningen misstänksamt på jobbet haha
Börjat bli uppblåst i magen också urk
Men fantastiskt glad över att inte lida av illamående
Hade mycket starkare symptom förra gången så man blir ju lite orolig till och från med hur det står till där inne
Tider hos bm varierar, var bor alla? :)
Vi bor i Stockholm