• spralla

14 dagar innan mens ?

ÄL infaller alltid 14 dagar innan mens, stämmer det ? Jag mäter med stickor och kollar tempen, men om man skall förlita sig på när mensen sedan kommer så är ÄL senare än vad jag tror. Om man får stegring så kan väl ändå inte ÄL infalla 3-4 dagar efter ? Eller så kanske jag inte har 28 dagars cykel som jag alltid trott ?

• Svar på tråden 14 dagar innan mens ?
  • spralla

Jag har stegring. Digitala tester, du menar Clearblue alltså ? Använder redan dessa :/

• spralla

Jag tempar oxå så jag vet att jag har ÄL och när jag har ÄL, men ändå så stämmer det inte med när mensen kommer sedan ? !

• spralla

Fast jag fattar iaf inte ! Om jag mäter stegring, tempar och kan räkna ut vilken dag jag har ÄL så förstår jag inte sedan när mensen kommer hur man kan räkna med att ÄL alltid infaller 14 dagar innan mens. I mitt fall så är ÄL efter min temp stiger ?

• spralla

Förra gången kom mensen 16 dagar efter förmodad ÄL. Men om jag skall räkna bakåt 14 dagar från när mensen kom så hade jag isf ÄL 3 dagar efter första stegringen och det är lite mkt tycker jag. 

• spralla

Nej, jag räknar med att ÄL sker efter stegringen. Kanske dagen efter ? Räknat utifrån det så stämmer det alltså inte med när mensen sedan kommer. Jag är kanske otydlig :/

Svar på tråden 14 dagar innan mens ?