Inlägg från: Anonym (Seriöst?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Seriöst?)

Någon mer som är gravid och har hiv?

Anonym (Jag) skrev 2015-09-27 06:58:06 följande:

Det skrämmer mig hur okunniga och trångsynta vissa folk är!! Förskräckligt..

Min syster har Hiv. Hon har 2 barn som kommit till på naturlig väg. Dom föddes vaginalt och dom är friska båda två!

Grattis till graviditeten! Hoppas att allt går bra

Tvillingar? Eller så hade hon trots vetskapen om sin HIV diagnos oskyddat sex för att hon kunna bli gravid för andra gången? VAD ROLIGT........................
  • Anonym (Seriöst?)
    Anonym (Jodåsåatte) skrev 2015-09-27 14:57:42 följande:
    Har du inte läst i tråden?
    Vad skulle det ändra vid JAG´s svar?
  • Anonym (Seriöst?)
    Anonym (TS) skrev 2015-09-28 10:15:02 följande:
    Google är bra! Tyvärr är det inte alla som vill lära sig nya saker utan vill vara kvar i sin trångsynthet.

Tyvärr är det dåligt med soviala nätverk för hiv-positiva. Några bekanta till mig håller på att starta upp en portal för personer upp till 30 som har hiv. Men det har inte riktigt tagit fart än.
    Vet du ts, att påminna om att HIV fortfarande är en allvarlig och eventuellt även livshotande sjukdom är inte samma sak än att vara trångsynt.
    Jag tillhör en generation som varit med om fenomenet HIV - AIDS från första början. Jag har missat två mycket nära kompisar till mig i den sjukdomen och tro mig, det var långt ifrån att vara en rolig upplevelse.

Det är bra hur mycket forskningen och medikationen har utvecklats nuförtiden, ändå får jag en känsla, när jag läser era inlägg här, som om ni verkligen diskuterar om någon slags förkylning. 
    Med tanke på era partners. Har de drabbats av samma diagnos nu?
    När det gäller den här Noaks Ark hemsidan är jag däremot mycket tveksamt inställd pga av innehållet som de publicerar, men det är enbart min personliga uppfattning.
    Undvika gärna att kalla andra för trångsynta, bara för de har någon annan syn på saken. Tack.
  • Anonym (Seriöst?)
    student2013 skrev 2015-09-29 20:35:29 följande:
    Min mamma fick astma när hon väntade mig borde hon gjort abort då bara för att inte riskera att jag skulle få det?
    Den jämförelsen håller inte.
    Jag utgår ifrån att du är lite äldre än 10. Självklart skulle din mamma inte göra abort för att hon fick diagnosen astma, men vid den tiden fanns inte den effektiva medikationen som det finns just nu mot HIV. Så svar ja, hade jag fått diagnosen HIV- positiv vid den tiden som vissa andra av mina vänner, hade jag absolut resonerat kring den optionen.
Svar på tråden Någon mer som är gravid och har hiv?