Inlägg från: Anonym (Anna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anna)

Någon mer som är gravid och har hiv?

Anonym (propaganda?) skrev 2015-09-26 20:20:00 följande:

Känns som en uppdiktad propagandatråd till stöd för avskaffandet av upplysningsplikt för HIV-positiva.

De känslostyrda medlemmarna på hatsajten Familjeliv är väl den perfekt jordmånen för en sådan tråd...

Herregud, så faktumet att en person har hiv, mår bra och är gravid är så otroligt att det måste vara propaganda? För övrigt så står jag helt bakom avskaffandet av upplysningsplikten för hiv-positiva. Man måste lyssna på forskning och vetenskap och inte styras av någon rädsla som sitter i sedan 80-talet.

Till trådstartaren: Grattis till graviditeten! 
  • Anonym (Anna)

Det är när jag läser alla dumma inlägg i den här tråden som jag blir extra glad över att jag har valt att bli lärare så att jag kan utbilda kommande generationer lite bättre ;)

Fruktansvärt många trångsynta kommentarer av människor som inte har läst på alls. Väldigt tråkigt att läsa. Samtidigt så blir jag glad över alla peppande saker som skrivs och att det fungerar så bra för TS.

Angående själva syftet med tråden, att hitta andra mammor i samma sits: du kanske kan vända dig till någon stödgrupp för hivsmittade t.ex. Noaks Ark? Där kanske det är lättare att hitta någon :)

Svar på tråden Någon mer som är gravid och har hiv?