Inlägg från: Anonym (Jodåsåatte) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jodåsåatte)

Någon mer som är gravid och har hiv?

Axe skrev 2015-09-26 17:05:20 följande:

Nej. Det borde de inte göra om risken finns att barnet får sjukdomen.

Då hoppas jag att du oxå avstår att skaffa barn.. Trångsynthet o dumhet är heller inte nåt man borde föra vidare...
  • Anonym (Jodåsåatte)
    Fröken Citron skrev 2015-09-26 16:08:05 följande:

HIV dör man av, visst finns det bromsmediciner, men som jag har förstått det så ger det kanske tio år till.

Nej. Man dör inte av hiv, man dör av Aids. Och typ ingen får Aids idag tack vare bromsmediciner. Det behöver knappt smitta. Du har förstått fel.
  • Anonym (Jodåsåatte)
    Axe skrev 2015-09-26 19:39:54 följande:

Fast bara för att man tycker det är dumt att skaffa biologiska barn som riskerar allvarliga sjukdomar så ska man inte ha barn? Du är sanslös!

Hade jag haft allvarlig ärftlig sjukdom hade jag avstått barn. Tyvärr, men man får tänka på barnet före sig själv.

Jag tycker inte att något av det du rabblat upp är "allvarliga sjukdomar" i den bemärkelsen eftersom de går att medicinera och folk kan leva normalt med dom...
  • Anonym (Jodåsåatte)
    Anonym (Seriöst?) skrev 2015-09-27 14:52:10 följande:

Tvillingar? Eller så hade hon trots vetskapen om sin HIV diagnos oskyddat sex för att hon kunna bli gravid för andra gången? VAD ROLIGT........................

Har du inte läst i tråden?
  • Anonym (Jodåsåatte)
    Anonym (Seriöst?) skrev 2015-09-27 15:01:03 följande:

Vad skulle det ändra vid JAG´s svar?

För att kommentaren gällde oskyddat sex "trots att hon visste om sin diagnos"... Om man läst tråden så förstår man att det inte innebär särskilt stora risker alls samt att vad har det med saken att göra? Tyckte hela den kommentaren var jättekonstig.
Svar på tråden Någon mer som är gravid och har hiv?