• Sous

Någon mer som är gravid och har hiv?

Fröken Citron skrev 2015-09-26 15:45:25 följande:

Förlåt om det här låter extremt okänsligt, men hur känns det att inte komma få se barnet växa upp? Det måste ju ändå vara något du tänker en del på tänker jag. Jag vet ju de som har haft obotlig cancer och småbarn, det är väldigt känslosamt för alla inblandade och det här måste nästan vara värre tänker jag eftersom HIV är så tabu belagt.

Jag antar att du fick veta att du hade HIV i samband med att du blev gravid. Är du rädd att barnet ska få det också? Hur har du blivit bemött av vårdpersonalen?

Det får väl TS visst? Se barnet växa upp, alltså. Vad pratar du om?

Ts är medicinerad och har omätbara nivåer av virus i blodet, hon kan leva i högönsklig välmåga lika länge som du och jag.
  • Sous
    Anonym (Jodåsåatte) skrev 2015-09-26 17:18:03 följande:
    Då hoppas jag att du oxå avstår att skaffa barn.. Trångsynthet o dumhet är heller inte nåt man borde föra vidare...
    Bästa kommentaren idag!
  • Sous
    Axe skrev 2015-09-26 19:39:54 följande:
    Fast bara för att man tycker det är dumt att skaffa biologiska barn som riskerar allvarliga sjukdomar så ska man inte ha barn? Du är sanslös!

Hade jag haft allvarlig ärftlig sjukdom hade jag avstått barn. Tyvärr, men man får tänka på barnet före sig själv.
    HIV är inte en allvarlig ärftlig sjukdom, hennes barn riskerar inte att få HIV. Det har du hittat på själv.

Var drar du gränsen då? Folk med diabetes kanske inte heller ska skaffa barn? Blir inte många kvar om vi ska börja sålla bort alla som inte är helt perfekta.
Svar på tråden Någon mer som är gravid och har hiv?