Inlägg från: MallaL |Visa alla inlägg
  • MallaL

Namnkombination

BCH52 skrev 2015-09-25 16:58:18 följande:

Det längsta namnet bör vara sist, blir bäst rytm så. Mitt förslag Ludvig Hugo Benjamin.

Testa själva hur det låter för er genom att säga alla namnen inkl. efternamnet högt, det blir rätt ofta olika när man hör mot när man bara läser det.

Oskar och Martin är också fina namn men jag tycker att min kombination låter bäst då det är olika längd på namnen. Ludvig, Oskar och Martin har lika många bokstäver, tillsammans låter det som att det är namn på tre bröder.

Håller fullständigt med, tilltalsnamnet först och det längasta namnet sist, vackrast och mest praktiskt. Om man tänker sig att barnet någon gång ska resa till engelsktalande länder är det absolut bäst att ha tilltalsnamnet först eftersom det är standard i engelsktalande länder. Jag reser ganska ofta till usa och måste då tänka på att alltid skriva mitt första namn som tilltalsnamn även om det är mitt andra som egentligen är det. Dessutom blir jag ofta här i Sverige uppropad med mitt förstanamn som inte är mitt tilltalsnamn på vårdcentralen etc. Sätt tilltalsnamnet först och undvik problem!

Ludvig Hugo Benjamin eller Ludvig Oskar Benjamin är väldigt fina kombinationer båda två.
Svar på tråden Namnkombination